اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

زنبورها می توانند نمادها و اعداد را به هم مرتبط کنند

محققان از شناسایی یک توانایی منحصر به فرد در زنبورهای عسل خبر داده و می گویند آنها می‌توانند مانند انسان‌ها نمادها را به اعداد مرتبط و متصل سازند.

زنبورها می توانند نمادها و اعداد را به هم مرتبط کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، پیش از این مشخص شده بود زنبورهای عسل تا بدان حد هوشمند هستند که قادر به شناسایی عدد صفر بوده و می توانند برخی محاسبات ریاضی ساده و ابتدایی را انجام دهند، اما تحقیقات تازه حاکیست که زنبورها قادر به مرتبط کردن نمادها و اعداد به همدیگر نیز هستند.

پژوهشگران توانسته اند برای اولین بار زنبورهای عسل را تعلیم دهند تا برخی نمادها و اعداد را به یکدیگر مرتبط سازند. به عنوان مثال زنبورها یادگرفته اند که دو می تواند نمایانگر دو موز، دو درخت یا دو کلاه باشد.

 

بررسی یادشده ثابت می کند که زنبورهای عسل علیرغم مغزهای کوچکی که دارند، قادر به یادگیری ایده های پیچیده مانند زبان های نمادین ابداع شده توسط انسان ها هستند. پیش از این مشخص شده بود برخی گونه های پرندگان نیز این قابلیت را دارند، اما این اولین بار است که این توانایی در حشرات شناسایی می شود.

محققان استرالیایی که این توانایی را در زنبورهای عسل شناسایی کرده اند، می گویند کشف یادشده منجر به یافتن روش های جدیدی برای برقراری ارتباط با انواع حشرات خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول