اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ائتلاف «الحریة و التغییر» سودان: هیچ بازگشتی به مذاکره با «شورای نظامی» وجود ندارد


ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» ضمن رد هر گونه مذاکره با «شورای نظامی» سودان تأکید کرد که چنین دعوتی برای مذاکره، اهانت به کسانی است که جان خود را از دست داده‌اند.

ائتلاف «الحریة و التغییر» سودان: هیچ بازگشتی به مذاکره با «شورای نظامی» وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های اعلام آزادی و تغییر) سودان بار دیگر بر لزوم تحویل کامل قدرت به غیرنظامیان این کشور تأکید کرد.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دعوتهای مسموم از سوی شورای [نظامی] برای بازگشت به میز مذاکرات» را پیگیری می‌کند.

خبرگزاری «آناتولی» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که گروههای اعلام آزادی و تغییر سودان، دعوت شورای نظامی برای مذاکرات را «اهانتی آشکار به جانهای از بین رفته و خونهای ریخته شده» می‌داند.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه «هرگز بازگشتی به مذاکره با شورا[ی نظامی] وجود ندارد»، این ائتلاف تحویل حکومت انتقالی به صورت کامل به افراد غیر نظامی را خواستار شد.

این ائتلاف همچنین «انحلال فوری شبه‌نظامیان جنجوید و تحویل سلاح آنان به ارتش» را خواستار شد؛ جنجوید شبه‌نظامیانی هستند که به گفته آناتولی وابسته به نظام حاکم بر سودان بودند.

در این بیانیه با بیان اینکه «انقلاب ادامه دارد و نافرمانی مدنی، سلاح آن است»، تصریح شده است که «عبد الفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی و معاون وی «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی)، «مانعی در برابر ایجاد حکومت مدنی هستند.

البرهان چهارشنبه هفته جاری در یک سخنرانی، مدعی شد که شورای نظامی آماده مذاکره و ایجاد یک صفحه جدید است و از اینکه طی روزهای گذشته چند نفر جان خود را از دست دادند، ابراز تأسف کرد.

وزارت بهداشت سودان پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که در پی حوادث اخیر که در خارطوم سه روز پیش رخ داد، 46 نفر کشته شد.

کمیته پزشکان سودان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، تعداد افرادی که در پی متفرق کردن متحصنان توسط نیروهای امنیتی کشته شدند به 108 نفر رسیده است.

نیروهای امنیتی سودان صبح دوشنبه هفته جاری در مرکز خارطوم، متحصنان را با زور متفرق کردند که به گفته نیروهای معارض سودانی، در همان روز دستکم 35 نفر کشته شدند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری عبدالفتاح البرهان قدرت را به دست گرفت. 

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت. معترضان خواستار آن هستند که این شورای نظامی قدرت به دولتی مدنی تحویل دهد؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه داده‌اند.

استمرار اعتراضات در حالی است که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول