اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ابراز تاسف امام جمعه بابل از اتفاقات سد لفور/ ضرورت ورود مسؤولان برای برخورد با هنجارشکنان

امام جمعه بابل با اشاره به هنجارشکنی اخلاقی در سدلفور گفت: تصاویری که درخصوص برهنگی کامل در سد لفور پخش شد جای تاسف است.

ابراز تاسف امام جمعه بابل از اتفاقات سد لفور/ ضرورت ورود مسؤولان برای برخورد با هنجارشکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نمازجمعه بابل با اشاره ناهنجاری اجتماعی رخ داده در سدلفور اظهار کرد: رهبری فرمودند مردم مازندران متدین‌ترین افراد بودند، چون جلوی به فساد کشیده شدن شهرهای ساحلی را گرفتند که اگر مسؤولان کاری نکنند، مردم با غیرت خود این بی‌اخلاقی‌ها را معالجه کنند.


روحانی اظهار کرد: متاسفانه بهره‌وری‌ها و برکاتی که خداوند به این استان عطا کرد با کمال تاسف در سایه بی‌تدبیری‌ها مواجه شد باعث فلاکت و بدبختی این استان شده، مهم‌ترین امری که در این امر به ظهور رسید این استان نه صنعتی شد و نه کشاورزی بلکه گردشگری شده است.

وی یادآور شد: در این ایام تعطیلات ۹۰۰ هزار گردشگر وارد این استان نشده است اما بیشترین حجم خسارت را مازندران در این ایام به خاطر گردشگری مواجه شدند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: بعضی از هم استانی‌های عزیز ما در همین شهرهای زیرآب و شیرگاه خیلی از این عزیزان متاسفانه امنیت از این مردم گرفته شده است.

روحانی با اشاره به اینکه علاوه بر این مسئله خوش‌نشین‌هایی که وارد استان شدند این همه ویلاهایی که در کنار دریا ساخته شد هر جا که این افراد را که می‌بینید ویلا ساختن خانه ساختند، افزود:  زمین‌های هم استانی ما را افرادی می‌خرند فقط ویلا می‌سازند که در طول سال شاید یک‌بار هم بیاید بعضی از اینها جمعیت غیربومی‌ها آنها نسبت به بومی‌ها بیشتر شد که باعث تاسف است.

وی با اعلام اینکه خسارت دیگر این پسماند و زباله‌های این گردشگران است، گفت: امروز از معضلات این استان پسماند و زباله‌ها است، به‌ویژه شهرهای ساحلی که واقعا در این زمینه مشکل دارند.

امام جمعه بابل اظهار کرد: خیلی از افرادی که ساکن این شهرهای گردشگری هستند از بی‌تدبیرها و گرانی‌ها ناله می‌کنند می‌گویند این گردشگران باعث این شدند که ماهایی که ساکن این شهر هستیم نه قدرت خرید اقلام گران را داریم و نه زمین و ملکی برای زندگی کردن به خاطر گرانی‌های بی‌حساب و کتاب که این افراد مرفهی که از استان‌های دیگر آمدند اینجا داریم.

این مسؤول تصریح کرد: خسارت بعدی که این‌ها دارند که از همه مهم‌تر است خسارت اخلاقی و عیاشی است، بیشترین حضور و ورود استان مازندران شده است که چهار جاده برای این استان در نظر گرفته شده است که باز هم جوابگو نیست این دسته از افراد با بی‌توجهی که دارند فساد اخلاقی را در این استان ترویج می‌کنند.

روحانی یادآور شد: در دیداری که با رهبری داشتیم ایشان گفتند مردم مازندران متدین‌ترین افراد بودند چون خاندان پهلوی می خواست شهرهای ساحلی را به فساد بکشند که مردم نگذاشتند.

وی بیان کرد: در منطقه فیل‌بند افرادی که برای عیاشی آمدند فساد ایجاد کردند؛ نگاه من مثل نگاه رئیس جمهور نیست بلکه در بیرون می‌بینم روسری انداخته در سد لفور با برهنگی کامل برای خودشان قایق موتوری تهیه کنند در این سدی که برای آب شرب در نظر گرفته شده است، تصاویری که در فضای مجازی پخش شده واقعا شده جای تاسف است.

روحانی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان در پردیس دانشگاه در مورد حجاب تحصن کردند یک زن از هیأت دولت آمده مصاحبه گرفته که هیأت دولت خیلی مایل به برخورد نیست من سوال دارم آیا هیأت دولت اصلا اعتقادی به حجاب و غیرت دارند؟ اگر مسؤولان استان کاری نکنند مردم با غیرت خود این بی‌اخلاقی‌ها را معالجه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام درباره حفظ برکات و اعمال ماه مبارک رمضان هشدار داد. در آخر الزمان اینها خدا را فقط در ماه مبارک رمضان یاد می‌کنند و در این یک ماه فقط به مسجد می‌آیند و نمازجماعت می‌خوانند بعد ماه رمضان ۱۱ ماه بعد هیچ خبری نیست با مسجد و نماز بیگانه می‌شوند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: حفظ این سرمایه معنوی برای آحاد مومنین در ماه مبار در ادک رمضان و ادامه آن در ۱۱ ماه دیگر ارزشمند است.

روحانی تصریح کرد: هشت شوال روزی است که عناصر خبیث وهابی قریب به ۱۰۴ سال قبل که بر مدینه تسلط پیدا کردند قبور ائمه بقیع و قبور صحابه پیغمبر و قبور همسران پیغمبر را تخریب کردند.

وی ادامه داد: حتی این عناصر قصد داشتند که مزار پیغمبر را هم خراب کنند که باعث مخالفت شدید مردم آن زمان شد.

امام جمعه بابل بیان کرد: در این ۱۰۴ سال هنوز هم در حال جنایت هستند امیدواریم که خدای متعال با نابودی این خاندان خبیث که این جنایات را انجام دادند همانگونه با جنایاتی که انجام دادند خداوند زمینه نابودی شان را فراهم کند.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول