اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شروع ناامیدکننده «مردان ایکس»

«مردان ایکس: فونیکس سیاه» با فروش ناامیدکننده ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری آخر هفته اکران خود را آغاز کرد.

شروع ناامیدکننده «مردان ایکس»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، «مردان ایکس: فونیکس سیاه» انگار قصد سربرآوردن از خاکستر ندارد. دوازدهمین فیلم از مجموعه «مردان ایکس» با فروش ناامیدکننده ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری آخر هفته اکران خود را آغاز کرد.

این محصول کمپانی مارول که پیش‌بینی شده بود با فروش حداقلی ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلاری کار خود را آغاز کند، به عنوان یکی از پایین‌ترین فیلم‌های این مجموعه در فروش اکران اولیه ثبت شد.

 

این هفته اکران آغازین فیلم «زندگی پنهان حیوانات خانگی۲» هم بود. این فیلم با ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و فروش ۱۷ میلیون دلاری در روز جمعه شروع خوبی داشت.

«مردان ایکس: فونیکس سیاه» اولین فیلمی از این مجموعه است که توسط کمپانی «دیزنی» توزیع و اکران می‌شود. این فیلم دنباله مستقیم «مردان ایکس: آخرالزمان» محصول سال ۲۰۱۶ است که در اکران اولیه خود ۶۵ میلیون دلار کسب کرد و در فروش جهانی به رقم ۵۴۳ میلیون دلار رسید. در مقایسه با فیلم قبلی، «فونیکس سیاه» جمعه را تنها با ۱۵ میلیون دلار به پایان ببرد. این فیلم پنجنشبه هم تنها ۵ میلیون دلار فروش داشت.

مجموعه فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) یکی از مجموعه فیلم‌های سینمایی ابر قهرمانی است که بر اساس داستان‌ها و مجلات مصور کمپانی مارول کامیکس به همین نام ساخته شده‌ است. حق استفاده از شخصیت‌های گروه مردان ایکس و شخصیت‌های مرتبط با آن در فیلم‌های سینمایی، متعلق به کمپانی فاکس قرن بیستم است، بنابراین فیلم‌های این مجموعه توسط این کمپانی تولید شده‌اند و شخصیت‌های آن نیز به استثنای کوئیک سیلور، در دیگر فیلم‌هایی که با اقتباس از شخصیت‌های کمپانی مارول ساخته شده‌است مانند انتقام جویان حضور ندارند.

تا کنون ۱۱ قسمت از این مجموعه فیلم‌ها ساخته شده‌ بود و «مردان ایکس: فونیکس سیاه» دوازدهمین فیلم از این مجموعه است. سری فیلم‌های مردان ایکس جزء پرفروش‌ترین مجموعه فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شوند. 

مردان ایکس: فینکس سیاه» در ژانر فیلم ابرقهرمانی به نویسندگی و کارگردانی سیمون کینبرگ است که بر اساس شخصیت‌های مجموعه کتاب‌های مصور مردان ایکس کمپانی مارول کامیکس ساخته شده‌است. این نخستین تجربه کارگردانی کینبرگ است که پیش‌تر به عنوان تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس در این مجموعه حضور داشته‌ است. «مردان ایکس: فینکس سیاه» دوازدهمین قسمت در دنیای سینمایی مردان ایکس است و دنباله مستقیمی بر فیلم «مردان ایکس: آخرالزمان» محسوب می‌شود. این فیلم هفتمین و آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس است که توسط کمپانی فاکس ساخته شده‌ است. «جیمز مک‌آووی»، «مایکل فاسبندر»، «جنیفر لارنس»، «نیکولاس هولت»، «تای شرایدن»، «سوفی ترنر»، «الکساندرا شیپ»، «کدی اسمیت‌مک‌فی»، «ایوان پیترز» و «جسیکا چَستِن» ستارگان فیلم هستند. در این قسمت مردان ایکس باید با قدرت کامل با فینکس سیاه و همچنین امپراتوری بیگانه‌ای به نام شیعار روبرو شوند.

دارک فینکس توسط فاکس قرن بیستم در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم با واکنش منفی از سوی منتقدان همراه بود که آن را «کسل‌کننده» توصیف کردند. عمده انتقادات مربوط به استفاده بیش از حد از سی‌جی‌آی(تصاویر تولید شده توسط رایانه)، سکانس‌های اکشن و شخصیت‌پردازی بود، گرچه بعضی منتقدان از عملکرد تیم بازیگری و خصوصاً اجرای مک‌آووی و ترنر رضایت داشتند و آن را ستایش کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول