اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

كاهش 14 درصدی متوفيان تصادفات در استان مرکزی

رئيس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بيان كاهش 14 درصدی کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی در ارديبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: 46 درصد از اين سوانح مربوط به خودروهای با پلاک غيربومی است.

كاهش 14 درصدی متوفيان تصادفات در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ایرج کهریزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان کاهش 14 درصدی کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در ماه گذشته اظهار کرد: میزان تصادفات منجر به فوت در استان طی ماه گذشته 17 مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات پلیسی صورت گرفته و احترام رانندگی به قوانین رانندگی میزان مصدومان سوانح رانندگی نیز در این مدت 18 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از وقوع 29 درصد تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و 24 درصد در محورهای فرعی و روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سوانح 41 درصد از مقصران سوانح، خودروهای سواری، 35 درصد کامیون‌ها، 12 درصد وانت‌ها و 2 درصد نیز مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

کهریزی بیشترین تصادفات فوتی را مربوط به آزادراه ساوه - تهران با 6 مورد اعلام کرد و ادامه داد: 46 درصد از تصادفات فوتی در ماه گذشته در برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، 42 درصد واژگونی وسیله نقلیه، 6 درصد برخورد خودرو با موتورسیکلت و 6 درصد مربوط به تصادف خودرو با عابر پیاده بوده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین علت تصادفات عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را از اصلی‌ترین دلایل تصادفات برشمرد و گفت: از مجموع کشته‌شدگان 46 درصد از کشته‌شدگان تصادفات در مراکز درمانی و 47 درصد در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند. 

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از افزایش 7 درصدی ترددهای وسایل نقلیه از محورهای مواصلاتی خبر داد و اظهار کرد: 151 هزار و 681 تردد وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان در ماه گذشته ثبت شده است.

کهریزی بیان کرد: ساعت 12 تا 16 حدود 29 درصد از تصادفات به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول