اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کنگره ملی 5400 شهید کردستان/اجلاسیه زنان شهیده کردستان و بیان نقش آنان در پیروزی انقلاب

اجلاسیه 562 زن شهیده استان کردستان بیانگر نقش تاثیرگذار شیرزنان در پیروزی انقلاب اسلامی است که حماسه تاریخی این زنان رشید و دلاور را باید نسل به نسل منتقل کرد.

کنگره ملی 5400 شهید کردستان/اجلاسیه زنان شهیده کردستان و بیان نقش آنان در پیروزی انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی دست به توطئه زد و با استفاده از عناصر بی‌هویت خود جنگ تحمیلی را بر مردم این مرز و بوم حاکم کرد.

اما مردم انقلابی و متدین کردستان با تمام قدرت در برابر دشمنان انقلاب اسلامی ایستادند و استکبار را از رسیدن به اهداف شومشان مایوس کردند.

در میان خیل عظیم مجاهدان این دیار شیرزنانی به پا خاستند و به مقابله با توطئه دشمنان پرداختند که قلم از توصیف شهامت، شجاعت و گذشت و ایثارشان عاجز مانده است.

امروز کردستان برای ماندگاری نام و یاد و خاطر شیرزنانی که برای دفاع از این آب و خاک کوشیدند اجلاسیه‌ 562 زن شهیده را که بیانگر نقش تاثیرگذار شیرزنان در پیروزی انقلاب اسلامی است، برگزار خواهد کرد.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان در خصوص برگزاری این اجلاسیه می‌گوید: 10 درصد از شهدای استان کردستان را بانوان تشکیل می‌کند و لازم است زمینه آشنایی نسل جوان جامعه و همچنین آیندگان با رشادت بانوان شهیده کردستانی فراهم شود.

بتول سرکانی با بیان اینکه بانوان با فداکاری و ازخودگذشتگی‌های خود که فرزند و همسر و پدر خود را برای حضور در جبهه‌های نبرد یاری و پشتیبانی می‌کردند، حقی برگردن ما دارند، افزود: برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی که در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان انجام می‌گیرد، گام ارزشمندی در راستای توجه به این امر است.

وی با بیان اینکه از 562 زن شهیده استان کردستان 71 زن شهیده شهدای ترور هستند، عنوان کرد: از این تعداد هم 13 زن پیشمرگ کرد مسلمان هستند که در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب اسلحه دفاع به دست گرفته‌اند و بقیه هم شهدای زن بمباران رژیم بعث عراق به شمار می‌روند.

وی هدف از برگزاری این اجلاسیه را نمایان ساختن نقش تاثیرگذار بانوان در عرصه‌های مختلف بویژه جریان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز عنوان کرد: یکی از الطافی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی داشت، نشان دادن جایگاه واقعی زن در جامعه هست که در طول مبارزات در زمان دفاع مقدس و در زمان سازندگی و چه اوقاتی که جنگ تمام عیار فرهنگی دامنگیر ایران اسلامی شده است، این جایگاه نمایش داده شده است.

فاطمه سهرابی با بیان اینکه نقش بی‌بدیل زنان در ترغیب مردان برای جهاد، تربیت سرداران رشید و شهیدان و تربیت نسلی اسلامی از بزرگترین هنر زنان است، اعلام کرد: به فرموده بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی مرد از دامن زن به معراج می‌رود، پس زمینه‌ساز جامعه سالم زنان سالم و کوشا و تلاشگر است.

وی همچنین با بیان اینکه تفکراتی در صدد تضعیف جایگاه زنان هستند و با نشانه رفتن این جایگاه منیع و رفیع مقتصد هستند تا زن را ابزاری تبلیغاتی جلوه دهند، اضافه کرد: عده‌ای به بهانه تشابه حقوق زن و مرد در جامعه برای تسخیر جایگاه زنان و نازل کردن مقام آنان به کالاهای تبلیغاتی و ابزاری دست مردان بوالهوس می‌پردازند‌.

وی گفت: دشمنان جامعه ما که زنان را مورد هدف قرار دادند با حرکت انقلابی زنان ایران اسلامی چه در همپایی و همراهی قیام‌های مردمی و چه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و چه حفظ پشت سنگر و حضور در جایگاه‌های مختلف علمی و مدیریتی مواجه شدند و پی بردندکه با وجود زنانی که نه تنها از مردان و پدران و برادران خود می‌گذرند برای حفظ و امنیت جامعه و میهن اسلامی خود بلکه از مال و جان خویش دریغ نمی‌کنند نمیشود، در تضعیف نصف جامعه موفق بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تلاش و همت زنان ایرانی در برابر دشمنان زمانی نمود پیدا کرد که زنان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شدند و این شد که نقش زنان شهید در پیروزی انقلاب و امنیت و ماندگاری انقلاب نقشی بی‌بدیل دارد که در کاسه حقیر کلمات به راحتی گنجانده نمی‌شود.

بی‌شک کردستان سرزمین دیرپای مرزداران غیوری است که در جای جای ایران اسلامی به قدمت همه‌ تاریخ مردان و زنان آن از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و با خلق حماسه‌هایی ماندنی در دفاع از کیان ایران اسلامی ادای وظیفه نمودند.

نباید نقش زنان آزاده کردستانی را که نقشی مهم و اثرگذار برای پسربلندی ایران اسلامی و شکست دشمنان این مرز و بوم بود نادیده گرفت.

562 زن شهیده استان کردستان با بذل جان خود صحیفه‌ای ماندگار از ایثار و فداکاری برجای گذاشتند که سزاوار بیان و انتقال به آیندگان است و باید دختران ایران اسلامی این نمادهای صلابت و پایداری را بشناسند و از آنها مشق بگیرند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول