اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان در هفته جاری/ ارتباط روستای «چم مهر» پلدختر برقرار می‌شود

استاندار لرستان گفت:ارتباط موقت روستای «چم مهر» پلدختر از طریق ایجاد پل خاکی تا پایان هفته جاری برقرار می‌شود.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان در هفته جاری/ ارتباط روستای «چم مهر» پلدختر برقرار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر سیدموسی خادمی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده پلدختر در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در بازدیدی که از روستای سیل زده چم مهر پلدختر صورت گرفت مشخص شد سیل اخیر مردم این روستا را با انبوهی از مشکلات مواجه ساخته، خانه‌های مردم زیر آب رفته و زندگی آنها به طور کامل مختل شده است.

وی افزود: همچنین از روستاهای سیل زده بابازید پلدختر نیز بابازید شد و فعالیت های عمرانی و امدادی در منطقه مورد بررسی قرار گرفت، احداث پل دائم مانند پلی که در جریان وقوع سیل تخریب شده زمان بر است اما در عین
حال مردم این منطقه نیاز به پل برای رفع بخشی از مشکلات موجود دارند.

استاندار لرستان گفت:این پل که در جریان وقوع سیل تخریب شده موجب قطعی ارتباط غرب کشور شده که از نظر اقتصادی حائز اهمیت است به همین دلیل راهداری سعی کند به روش موقت این ارتباط را تا پایان هفته جاری برقرار نماید.

وی یادآور شد: پس از ایجاد ارتباط منطقه بابازید با رومشکان و کوهدشت در عملیات اجرایی و ساخت و ساز ساختمان‌های روستای «خرس‌در» تسریع می‌شود.

خادمی به بحث پرداخت تسهیلات به سیل زدگان اشاره و خاطرنشان کرد: وام‌های معیشتی، کمک‌های بلاعوض معیشتی، وام کمک هزینه اجاره منزل و وام ضروری طی هفته جاری به سیل زدگان پرداخت می‌شود که با این کار کم‌کم فعالیت‌ها در راستای ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی مردم سیل زده آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به سیل زدگان پلدختر تملک شده که بخشی از آن به تعدادی از مردم سیل زده واگذار و اکنون بنیاد مسکن در حال تهیه نقشه و انجام امور نظام مهندسی آنها است.

خادمی اظهار امیدواری کرد: به زودی عملیات ساخت‌وساز ساختمان‌های مسکونی سیل زدگان آغاز شود تا مردم بتوانند در خانه‌های خود با آرامش خاطر به زندگی ادامه دهند.

استاندار لرستان گفت: برخی روستاهای سیل‌زده که ارتباط آنها قطع شده از طریق راه‌های جایگزین ارتباطشان برقرار شده و هم اکنون حدود ۸۹ پل در سطح استان در حال ساخت است که چند تای آن مانند پل دوآب و چم شهران به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول