اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ورود مارها به شهر ایلام در پی بارش‌های سیل آسا

طی روزهای اخیر شاهد اخباری مبنی بر زنده‌گیری مار در مناطق مختلف شهر ایلام بوده‌ایم که این امر به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده به گفته مسوولان بارش‌های سیل آسای ماه‌های اخیر در جابه‌جایی آنها و ورودشان به شهر بی‌تاثیر نبوده است.

ورود مارها به شهر ایلام در پی بارش‌های سیل آسا

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی هفته‌های اخیر شاهد اخباری مبنی بر چندین مورد زنده‌گیری مار در مناطق مختلف شهر ایلام بوده‌ایم که این امر به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده است و وحشت بسیاری از شهروندان را به‌همراه داشته است. ورود مارها به شهر ایلام در حالی است که براساس گفته مسوولان بارش‌های سیل آسای ماه‌های اخیر در جابه‌جایی این خزندگان و ورود آنها به مناطق شهری بی‌تاثیر نبوده است.

لزوم آگاهی بخشی به شهروندان

حمید خلجی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: طی هفته‌های اخیر شاهد درج اخباری مبنی بر زنده‌گیری مار در سطح شهر ایلام هستیم که با توجه به اینکه چنین مواردی تاکنون در شهر ایلام مشاهده نشده شهروندان دچار وحشت شده‌اند.

وی افزود: مسوولان مربوط باید آموزش‌‌‌های لازم از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری به مردم بدهند تا شهروندان در صورت مواجه با حیوانات گزنده آگاهی لازم جهت جلوگیری از اتفاقات و حوادث را داشته باشند.

سیروس جمشیدی، دیگر شهروند ایلامی در این خصوص گفت: بنده نیز شاهد حضور مار در شهر ایلام بودم، به صورتی که به سپر یک ماشین آویزان بود. 

وی افزود: پس از اطلاع به صاحب وسیله نقلیه و مکث ماشین، مار به داخل کانال آب رفت.

۲۳ مورد زنده گیری مار در ایلام

حبیب شریفی، مدیرعامل آتش‌نشانی استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: تاکنون ۲۳ مورد زنده‌گیری در سطح شهر ایلام گزارش شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهر ایلام در دامنه کوهپایه‌ها قرار گرفته و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و بالا رفتن دمای هوا در هفته‌های اخیر ورود این خزندگان  به مناطق حاشیه‌ای شهر طبیعی است.

مدیرعامل آتش نشانی استان با بیان اینکه با ورود خودروها به داخل چمنزارها، طبیعت و پارک کردن این خودروها در سایه درختان، ممکن است این خزندگان به داخل خودرو وارد شوند گفت: رانندگان به هیچ وجه خودرو خود را در زیر سایه درختان پارک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: این خزندگان پس از ورود به داخل خودروها به مناطق شهری وارد می‌شوند و مخاطراتی را برای شهروندان به‌همراه دارند‌.

شریفی تصریح کرد: سال‌های گذشته نیز شاهد ورود خزندگان به مناطق مسکونی شهری بوده‌ایم اما با توجه به سیلاب‌های اخیر و جابه‌جایی این جانوران به مناطق اطراف شهر، طی امسال موارد زنده‌‌گیری مار افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: مواردی که در سطح شهر ایلام رویت شده در مناطق حاشیه شهر بوده است که با توجه به شرایط توپوگرافی کوه‌ها و طبیعت اطراف شهر مشاهده این موارد عادی است.

تماس با سامانه ۱۲۵

مدیرعامل آتش‌نشانی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه از مقابله با این خزندگان جدا خودداری کنند اظهار داشت: شهروندان موارد مشاهده شده را از طریق شماره تماس ۱۲۵ به نیروهای امدادی گزارش داده تا در سریع‌ترین زمان نسبت به زنده‌گیری این جانداران اقدام شود‌.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد گزیدگی گزارش نشده است اضافه کرد: پس از اینکه مارها توسط نیروهای امدادی آتش‌نشانی گرفته شد یا در اختیار محیط زیست قرار می‌گیرند و یا در مناطق کوهستانی دور از شهر رهاسازی می‌شوند.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول