اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خواب کافی؛ درمان درد چاقی و قند خون

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که خواب نامنظم موجب افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری های خطرناک مانند قند خون بالا و نیز مشکلاتی مانند چاقی می شود.

خواب کافی؛ درمان درد چاقی و قند خون

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که خواب نامنظم موجب افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری های خطرناک مانند قند خون بالا و نیز مشکلاتی مانند چاقی می شود.

 هر یک ساعت کاهش نظم در خواب یا کاسته شدن از مدت زمان اختصاص یافته به خواب احتمال ابتلا به مشکلات فوق الذکر را تا 27 درصد افزایش می دهد.

محققان موسسه ملی قلب، ریه و خون مریلند آمریکا که در این مورد تحقیق کرده اند می گویند افزایش بی نظمی در خواب و کاهش ساعات خواب باعث افزایش کلسترول خون، بیشتر شدن فشار خون و برخی بی نظمی های متابولیک دیگر در بدن هم می شود.

کشف رابطه میان کمبود خواب با مشکلاتی همچون چاقی، دیابت و غیره پدیده تازه ای نیست، اما این اولین بار است که یک مطالعه نظام مند بر روی تاثیر بی نظمی در خواب، زمان بندی خواب و مدت زمان خواب بر روی افزایش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف انجام می شود.

یافته های این مطالعه حاصل بررسی شرایط جسمانی و سلامت بیش از 2000 زن و مرد بین 45 تا 84 ساله در یک بازه زمانی شش ساله است. تحقیق مذکور ثابت کرده که اثرات منفی خواب نامنظم و اندک به طور متوسط بعد از گذشت 6 سال و 3 ماه آشکار می شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول