اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اهدای ۴۰۴۴ واحد خون در خراسان‌جنوبی/ O و B منفی بیشترین گروه خونی مورد نیاز

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 588 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که چهار هزار و 44 واحد خون توسط این افراد به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهدای ۴۰۴۴ واحد خون در خراسان‌جنوبی/ O و B منفی بیشترین گروه خونی مورد نیاز

محمدرضا عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال سه مرکز اهدای خون در استان فعال بوده، اظهار داشت: از این تعداد دو مرکز اهدای خون در بیرجند و یک مرکز در طبس در روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان پذیرای اهداکنندگان خون بودند.

وی از مراجعه دو هزار و 392 نفر به مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان داشت: طی این مدت یک هزار و 661 واحد خون توسط 93 خانم و یک هزار و 568 آقا اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جهت مراجعین 22 درصد رشد و از نظر خون‌گیری معادل سال گذشته بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی تبیین کرد: در ماه رمضان سال گذشته یک هزار و 952 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که یک هزار و 557 واحد خون توسط مراجعه‌کنندگان اهدا شد.

عاملی با یادآوری اینکه در مجموع سه شب قدر 809 نفر  به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد 565 نفر موفق به اهدای خون شدند، اضافه کرد: با توجه به کثرت متقاضیان در شب‌های قدر نیز با برنامه‌ریزی و نوبت‌دهی نسبت به خون‌گیری افراد مبادرت و در این راستا مشکل چندانی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار588 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، اعلام کرد: مردم استان طی این مدت چهار هزار و 44 واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چندانی نداشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خون و فرآورده‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی است و بر این اساس همکاری و مشارکت مردم در انجام این کار خیرخواهانه نیاز گروه‌های هدف را ارتقا می‌بخشد، اعلام کرد: در سطح استان به همه گروه‌های خونی نیاز است اما بیشترین نیاز ما فعلا به گروه‌های خونی O منفی و Bمنفی است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول