اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارسال 137 مقاله به دبیرخانه کنفرانس مشترک بین‌المللی مطالعات زبان و ادبیات کردی و فارسی

دبیر علمی کنفرانس مشترک بین‌المللی مطالعات زبان و ادبیات کردی و فارسی از ارسال ۱۳۷ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۶ مقاله پذیرفته شد.

ارسال 137 مقاله به دبیرخانه کنفرانس مشترک بین‌المللی مطالعات زبان و ادبیات کردی و فارسی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحمد پارسا پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین همایش مشترک بین‌المللی مطالعات زبان و ادبیات فارسی و کردی با همکاری دانشگاه‌های صلاح‌الدین و راپه‌رین اقلیم کردستان عراق که در محل تالار دکتر شاهویی دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قریب به هفت هزار زبان در دنیا رایج است اما همه با یک زبان مشترک با هم ارتباط برقرار می‌کنند لذا ادبیات می‌تواند عامل پیونددهنده و نزدیکی افراد در سراسر دنیا باشد.

وی از ارسال ۱۳۷ مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۶ مقاله پذیرفته شد.

دبیر علمی همایش ادامه داد: مقالاتی از دانشگاه‌های کشورهای آلمان، ترکیه، کانادا و کردستان عراق به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که این امر نشان‌دهنده شکل‌گیری روح همکاری میان این ۴ دانشگاه با دانشگاه کردستان در ایران است.

پارسا تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز فرهنگستانی برای معادل لغات بیگانه نداریم لذا این همایش برای حل مشکلات زبان و ادبیات موثر است.

وی اهداف این کنفرانس را، ارتقای فرایند پژوهش آکادمیک و علمی به زبان کردی، تحقیق، معرفی و تبیین جوانبی دیگر از زبان و ادبیات کردی، کوشش در راستای شناساندن آثار ادبی کردی و انجام تحقیقات تطبیقی درباره آنها، تحقیق و پژوهش در گستره بلاغت در آثار ادبی کردی، بررسی و کوشش برای رفع مشکلات و دشواری‌های رسم‌الخط کردی بیان کرد.

پارسا در پایان آشنایی بیشتر پژوهشگران دانشگاه‌های ایران و عراق به ویژه اقلیم کردستان با پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و آکادمیک همدیگر به منظور رسیدن به قرابت و تفاهم بیشتر را از دیگر اهداف این کنفراس بیان کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول