اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجلاسیه شهدای زن واکاوی دوباره ارزش‌هایی است که شهدا برایمان به میراث گذاشتند

مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: اجلاسیه شهدای زن واکاوی و خوانشی دوباره در ارزش‌های اسلامی است که شهدا برای ما به ارمغان آوردند و آنرا برای ما به میراث گذاشتند.

اجلاسیه شهدای زن واکاوی دوباره ارزش‌هایی است که شهدا برایمان به میراث گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معصومه ظهیری ظهر امروز در اجلاسیه شهدای زن استان کردستان که در سالن مجتمع امام خمینی(ره) شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران احیاگر اسلام ناب محمدی بوده و جریانی است که با حیات پیامبر اکرم و بعثت حضرتش بهترین‌ها را برای بشریت به ارمغان آورد و ما امروز وعده الهی را به نظاره نشسته‌ایم تا حیات بشریت به تمامیتی برسد که غلبه ازآن مستضعفین هستی است.

وی با بیان اینکه وعده الهی با حمایت خون شهدا، جانبازی جانبازان و ایثارگری ایثارگران از سمیه، عمار و یاسر صدر اسلام تا شهدای کربلا و مقاومت هست سال دفاع مقدس دبنال شده است، افزود: امروز اجلاسیه شهدای زن بهانه‌ای برای بازنگری ماست که اینکه کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم.

وی عنوان کرد: اجلاسیه شهدای زن واکاوی و خوانشی دوباره در ارزش‌های اسلامی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند و آنرا برای ما  به میراث گذاشتند و ما را نگهبانانی امانتدار شناختند و به دست ما سپردند.

مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه امروز در این واکاوی کنار هم نشستیم که ببینیم در این میراث گرانبها که شهدا به دست ما سپرده‌اند چه چبزهایی به امانت گذاشته شده است، اعلام کرد:  شهدا با راهبری امام شهیدان به ما این نکته را آموختند که حدیث وحدت، استقامت و پیروی و پرچمداری و زیر بیرق اسلام با نقطه نظر رهبری کنار هم هستیم.

ظهیری عنوان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی در این است که قومیت‌ها رنگ باختند و ضمن حفظ اصالت‌ها و حفظ جریان‌های فرهنگی اصیل ایران بزرگ که در گوشه‌ای از مرزهای جغرافیای بزرگ کرد و بلوچ و لر و فارس کنار هم نشستند و سفره‌داری می کنند.

وی اضافه کرد: زمانیکه جریان مقابله با تهاجم‌ها اعم از تهاجم فرهنگی، نظامی، هجمه‌های اقتصادی و تحریم انجام شد ما یک سفره به نام انقلاب اسلامی می‌شناسیم و چشم و گوش‌مان به ندای رهبری است و حاضر در میدان هستیم.

وی با بیان اینکه نسل چهارم امروز آمده‌اند که بیاموزند و به گذشتگان اعلام کنند که در صحنه حضور دارند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی با کودتا، جریان جداسازی پیکره اسلامی، جریان ترور، مقابله‌های اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جریان نفوذ روبرو شدیم ولی همچنان کنار هم ماندیم و ایستادیم.

مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور یادآور شد: مربیان این جامعه مهربانوان این سرزمین هستند که به این باورند محور تربیت؛ آموزش، حمایت عاطفی، اسکان آرامش و پشتیبانیِ مادران غیور پر از عاطفه این سرزمین است.

ظهیری عنوان کرد: امروز مفتخریم که آمار دانش‌آموخته ما چند برابر شده و دختران بازماندگان از تحصیل به حداقل‌ها رسیده و تعداد هیات علمی بانوان ما در دانشگاه‌ها ۲۷ برابر شده و نخبگان دانش‌آموختگان این سرزمین بانوانی هستند که برای این کشور در تلاشند و اینها افتخار است.

وی گفت: امروز بانوی غیور کرد اهل سنت در کنار خواهر شیعه شهید داده در کنار هم نشسته‌اند و هم را دلگرمی می‌دهند و جوانان را کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این خوانش جدید نسل جدید و قدیم در کنار هم قرار گرفتند، عنوان کرد: امروز تحقق وعده الهی در تحقق همه آرمان‌ها و ارزش‌ها مشروط است و وعده الهی در  نصرت مردم منوط به همدلی، همراهی، باور و اعتماد به خدا است.

مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور  اظهار کرد: اگر امروز حجاب و عفاف و زندگی‌های تازه به ثمر رسیده ما در کانون خانواده مورد هجمه دشمن است و فرهنگ اصیل ایرانی، سبک زندگی، خودآرایی، خانه آرایی و شیوه مطالعه ما مورد هجمه دشمن است اما ما کنار هم هستیم و با مشی رسول اکرم و سیره خاندان نبوی به روز می‌شویم و پیرو او هستیم.

ظهیری تصریح کرد: ما اهل وحدتیم و تفرقه ای که دشمن چه در داخل و چه در خارج از مرزها برای امت اسلام طراحی کرده بوده و امت را به پراکندگی دعوت می‌کرد، روز قدسی همه ترفندهای آنها را نقش برآب می‌کند و برای کیان انقلاب و حفظ وحدت کنار هم خواهیم ماند.

وی عنوان کرد: امروز رشد علمی ما در ساخت سلاح‌های دفاع از مرزهای اسلام ما را به جایی رسانده که سخن برتر را ارائه می‌دهیم وصاحب قدرتیم و در علم پزشکی گردشگری و توریسم سلامت را داریم به گونه‌ای که تعدادی از کشورها فقط برای درمان و اعتماد به شیوه درمان به ایران مراجعه می‌کنند و مادران ما با سفره حلال فرزندانی اینچنینی پرورش می‌دهند که سرآمد هستند.

وی اضافه کرد: امروز مقابله با قرآن و اسلام جنبه جلب نظر و مطرح شدن برای دشمنان تلقی می‌شود و ما به خود می‌بالیم که داشته‌هایمان را بازشماری می‌کنیم و به این میراث گرانمایه می‌بالیم و باید نقد به قصد اصلاح داشته باشیم و روزنه‌های خلا نفوذ دشمن را بشناسیم و آنرا ببندیم.

مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور عنوان کرد : مادرها شیوه خوب مطالعه کردن را به فرزندان توصیه کنند و سواد رسانه را بدانند تا خوب را از بد جدا کنند و جوانان ما آموزش در مسیر سوادرسانه‌ را فراموش نکنند و حضور در فضای سایبری منوط به داشتن هوشیاری، تشخیص و داشتن علم و اطلاع است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول