اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کشف بیش از دو هزار کیلوگرم تنباکوی تقلبی در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: دو هزار و 102 کیلوگرم تنباکوی معسل و میوه ای به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال در یکی از کارگاه های غیرمجاز البرز کشف و ضبط شد.

کشف بیش از دو هزار کیلوگرم تنباکوی تقلبی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، جهانگیر شاهمرادی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در گفت و گو با خبرنگار فارس از البرز گفت: کارگاه غیرمجاز تولید و بسته بندی تنباکوی تقلبی با نشان تجاری یک برند معروف در البرز در گشت مشترک و با حضور تعزیرات حکومتی، دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی و ناجا کشف و به دستور مراجع قضائی پلمب شد؛ در این انبار، تنباکوی معسل و میوه ای با وزن دو هزار و 102 کیلوگرم به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور وابسته به وزارت صمت پس از افزایش قیمت ارز در سال گذشته و افزایش قیمت محصولات دخانی، ممکن است مصرف کنندگان به سمت تنباکوی ارزان اما تقلبی سوق پیدا کنند.

وی از ارجاع نمونه ای از‌ تنباکوهای تقلبی جهت بررسی و آنالیز فنی و بهداشتی به آزمایشگاه مرجع خبر داد و تصریح کرد: نتایج بررسی تنباکوهای تقلبی بیانگر آلودگی شدید آن به آلاینده های میکروبی و شیمیایی است که به هیچ وجه قابلیت مصرف ندارند و باید به سرعت معدوم شوند.

شاهمرادی اظهار کرد: خواهش ما از مردم جهت حفظ سلامتی خود عدم مصرف دخانیات است اما در صورت خرید تنباکو در درجه اول خرید باید از فروشندگان معتبر صورت گیرد و در درجه دوم خریدار باید به هولوگرام، طرح های هشدار دهنده، قیمت متعارف، تاریخ تولید و انقضا آن توجه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به واحدهای صنفی نیز تذکر داد و گفت: در صورت بازرسی و کشف تنباکوی تقلبی در واحدهای صنفی علاوه بر ابطال مجوز فعالیت صنفی، فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده 35 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و ماده دو قانون حمایت از مصرف کنندگان و بند یک قانون مواد خوراکی بهداشتی، تولیدکننده و عرضه کننده کالای تقلبی خوراکی به دو سال حبس تا حبس ابد یا جزای نقدی و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی محکوم می شوند.

شاهمرادی ادامه داد: در صورتی که به مصرف کننده خسارتی وارد شود علاوه بر جبران، معادل دو تا پنج برابر خسارت به عنوان جزای نقدی به مجازات اضافه خواهد شد و همچنین در صورت فوت مصرف کننده حداکثر مجازات در نظر گرفته می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت کارگاه های تولیدکننده اقلام تقلبی یا مراکز عرضه آن، مراتب را به سامانه 124 اطلاع دهند.

انتهای پیام/م/1102/س/3

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول