اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار هیاتی از معارضان سوری با مقامات صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی

«ایدی کوهن»، شخصیت رسانه‌ای صهیونیست اعلام کرد هیاتی از معارضان سوری هم اینک در سرزمین‌های اشغالی به سر می برند و با مقامات این رژیم دیدار کردند.

دیدار هیاتی از معارضان سوری با مقامات صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایدی کوهن» روزنامه نگار رژیم صهیونیستی از طریق حساب خود در توئیتر خبر داد که هیاتی از معارضان سوری در حال حاضر در سرزمین‌های اشغالی هستند و با مقاماتی از این رژیم دیدار کردند.

احتمال می‌رود این هیات از گروه‌های تروریستی شمال سوریه باشند که به دلیل نقض توافق سوچی با عملیات نظامی ارتش سوریه برای پاکسازی این منطقه مواجه شده‌اند، موضوعی که خشم ترکیه و رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

گروه‌هایی تروریستی در سوریه که از سوی رژیم صهیونیستی تأمین می‌شوند بعضاً همچون جبهه النصره که شاخه‌ای از القاعده است از سوی اغلب کشورهای جهان از جمله آمریکا و سازمان ملل به عنوان سازمان تروریستی شناخته شده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۷ گزاش داد که اسرائیل از سال ۲۰۱۳ و دوران وزارت موشه یعلون به ارسال کمک‌های مختلف مادی، پزشکی و .. به گروه‌های شورشی در بلندی‌های اشغالی جولان می‌پرداخته است.

حمایت رژیم صهیونیستی از سازمان ترورستی جبهه النصره به قدری علنی است که برخی مقامات این رژیم همچون «افراییم هالوی» از مقامات سابق موساد به عیادت رهبران بستری شده النصره در بیمارستان‌های ارتش رژیم صهیونیستی رفتند.

تا سال ۲۰۱۵ تعداد دریافت کنندگان خدمات درمانی در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی ۱۶۰۰ اعلام شده که اغلب اعضای گروه‌های مختلف تروریستی در سوریه بوده‌اند.

مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات ساخت آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی هم در عملیات‌های پاکسازی مناطق تحت کنترل و مقر تروریست‌ها در سوریه کشف و ضبط شده است.

برآوردها نشان می‌دهد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در جریان بحران سوریه برای حمایت از تروریسم 440 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.

کارشناسان مسائل راهبردی سوریه معتقدند، تقلای ترکیه برای آتش بس در شمال غرب سوریه و تجاوزهای تازه رژیم صهیونیستی مکمل یکدیگر در مقابله با عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب هستند اما هیچ نقشه‌ای نمی‌تواند به سیاست اصولی سوریه برای آزادسازی کامل خاک خود خدشه‌ای بزند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول