اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اما و اگرها در کاهش نرخ بیکاری تا ثابت ماندن رتبه بیکاری

امروز دومین جلسه کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی روند پرداخت تسهیلات اشتغالزا در استان و برنامه‌ریزی جهت کاهش نرخ بیکاری به ریاست استاندار و حضور اعضا تشکیل شد.

اما و اگرها در کاهش نرخ بیکاری تا  ثابت ماندن رتبه بیکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز دومین جلسه کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی روند پرداخت تسهیلات اشتغالزا در استان و برنامه‌ریزی جهت کاهش نرخ بیکاری به ریاست استاندار و حضور اعضا تشکیل شد.

علیرضا شجاعی در این جلسه با بیان اینکه ابهاماتی در خصوص کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری در جلسه قبل کارگروه اشتغال وجود داشت، گفت: مبنای آمارهای ارائه شده در کشور، مرکز آمار ایران است؛ بنابراین ما ملزم هستیم در گزارشات به این آمار استناد کنیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان بیش‌ترین کاهش نرخ بیکاری را در بین سایر استان‌ها داشته است، افزود: رابطه بین نرخ بیکاری و رتبه بیکاری معنادار و مستقیم نیست، هرکدام از این‌ها براساس یکسری شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اما و اگرها در کاهش نرخ بیکاری

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری در فصول مختلف سال متغیر است؛ رتبه بیکاری براساس وضعیت سایر استان‌ها سنجیده می‌شود؛ اما خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌ها در سال 98 منجر به کاهش نرخ بیکاری در این استان شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 98 شاهد کاهش 2/5 درصدی نرخ بیکاری باشیم.

شجاعی در پایان اظهار کرد: نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است و در همین راستا با افزایش تقاضای شغل مواجه هستیم.

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

طهمورث الیاسی در این جلسه با بیان اینکه نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است، گفت: مبنای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در استان آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها است و دستگاه‌ها موظف هستند سیاست‌های بازار کار را دنبال کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری در استان بودیم.

رؤسای بانک‌های عامل در این جلسه گلایه‌مندی‌هایی در خصوص عدم پرداخت اقساط تسهیلات توسط متقاضیان، مغایرت آمار ارائه شده پرداخت تسهیلات شده توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های متولی و عدم تعیین تکلیف نحوه پرداخت سرمایه در گردش داشتند.

لازم به ذکر است؛ شبهاتی در خصوص کاهش نرخ بیکاری و عدم تغییر رتبه بیکاری چهارمحال و بختیاری در بین آحاد جامعه وجود دارد، طبق آمارها نرخ بیکاری در این استان بیش‌ترین کاهش را نسبت به سایر استان‌ها داشته است؛ اما این استان هم‌چنان در رتبه دوم بیکاری قرار دارد.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول