اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اطعام ۹۲ هزار روزه‌دار خراسان‌جنوبی در طرح «ضیافت الهی»

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی برپایی سفره‌های کریمانه(افطاری ساده) را از برنامه‌های طرح ضیافت الهی عنوان کرد و گفت: بیش از 92 هزار نفر از محل موقوفات منطبق اطعام شدند که از این تعداد 13 هزار و 135 نفر در وعده سحری و 79 هزار نفر در وعده افطاری اطعام شدند.

اطعام ۹۲ هزار روزه‌دار خراسان‌جنوبی در طرح «ضیافت الهی»

به گزارش خبرگزاری فارس، از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور  طرح «ضیافت الهی» در 45 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت 47 مبلغ بومی و اعزامی در راستای اجرای این طرح، بیان داشت: اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره وقف، غرفه کودک و نوجوان را از  برنامه‌های اجرا شده توسط روحانیون بومی و اعزامی ذکر کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم لیالی قدر در آستان مقدس امامزاده استان، تصریح کرد:  این مراسمات معنوی در 38 بقعه محوری و با حضور 61 هزارو 630 نفر زائر برگزار شد.

بخشی‌پور برپایی سفره‌های کریمانه (افطاری ساده) را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی عنوان و مطرح کرد: بیش از 92 هزار نفر از محل موقوفات منطبق اطعام شدند که از این تعداد 13 هزار و 135 نفر در وعده سحری و 79 هزار نفر در وعده افطاری اطعام شدند.

وی با اعلام اینکه از مجموع افطاری‌های انجام شده 31 هزار نفر از طریق موقوفات منطبق و مابقی از طریق خیرین اطعام شدند، تصریح کرد: 130موقوفه در استان با نیت افطاری ثبت شده که از این تعداد 109 مورد مختص ماه مبارک رمضان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی برگزاری 14 محفل قرآنی، برگزاری مراسم عید سعید فطر، برگزاری مراسم خدیجه مادر است، برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع) وبرپایی نمایشگاه فرهنگی  را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

بخشی‌پور با اشاره به اهمیت ساخت و ساز در بقاع متبرکه و گسترش فضای فیزیکی بقاع متبرکه،  تبیین کرد: از خیرین و واقفین می‌خواهیم به سمت ساخت و ساز در بقاع متبرکه بیایند تا بتوانیم ساخت و ساز را انجام و برگزاری مراسمات با معنای ایام سال را توسعه دهیم تا افراد بیشتری در این مکان‌ها حضور یابند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل‎خوانی قرآن کریم در 34 بقعه متبرکه ، تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان  76 هزار و 500 نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول