اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قشقاوی: کلیات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا در مجلس تصویب شد

سفیر ایران در اسپانیا گفت: کلیات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا در مجلس تصویب شده است که این اقدام می‌تواند زمینه کاهش تعرفه‌های تجاری بین کشورهای عضو را فراهم کند.

قشقاوی: کلیات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا در مجلس تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن قشقاوی در هجدهمین اجلاسیه رؤسای اتاق بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار کرد: کلیات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا در مجلس تصویب شده است که این اقدام می‌تواند زمینه کاهش تعرفه‌های تجاری بین کشورهای عضو را فراهم کند.

وی با اعلام اینکه بیشتر رؤسای کشورهای حاشیه دریای خزر از توسعه ارتباط با ایران استقبال می‌کردند، گفت: ظرفیت‌های تجاری و زیرساخت‌های مناسبی در استان مازندران وجود دارد.

سفیر ایران در اسپانیا خاطرنشان کرد: نیازمندی‌های بسیاری مناسبی در این کشور برای توسعه تجاری وجود دارد و علاقه‌مندی به توسعه تجاری وجود دارد.

در ادامه وقار زینالوف معاون اتاق بازرگانی آذربایجان اظهار کرد: پروژه جاده ابریشم در کشور آذربایجان در حال اجراست و با اجرای این پروژه امکان انتقال کالاها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر قسمت دوم احداث بندر باکو در حال انجام  است، گفت: این پروژه زمینه توسعه روابط را دارد.

معاون اتاق بازرگانی آذربایجان یادآور شد: توانایی شرکت‌ها باید بیشتر شود، هر چه مقدار تبادل بیشتر باشد، همکاری بیشتر می شود.

ولی‌الله  نانواکناری رئیس مجمع نمایندگان مازندران دیگر سخنران این مراسم بیان کرد: از ظرفیت دریای خزر باید به‌صورت مناسب استفاده کرد، آلودگی دریای خزر یکی از نگرانی‌های جدی است که باید در این ارتباط برنامه مدونی در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت موجود در استان‌های شمالی کشور برای توسعه تجاری بسیار مناسب است اما حجم مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریایی خزر مناسب نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: لازمه برون‌رفت از تحریم‌ها افزایش ظرفیت حجم مبادلات تجاری است.

نانواکناری یادآور شد: مازندران قطب تجاری تولید گوشت سفید می‌تواند باشد، این موضوع در برنامه کاری متولیان قرار گرفته و بتوانیم بخشی از نیازمندی‌های کشورهای حاشیه دریایی خزر را تأمین کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول