اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توصیه‌های فرماندار ویژه سقز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در راستای تسهیل در روند خرید تضمینی گندم تلاش کنند.

توصیه‌های فرماندار ویژه سقز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان در جلسه کمیته خرید گندم شهرستان سقز، بر جلوگیری از خرید گندم تاریخ گذشته و سال‌های قبل، بهداشتی بودن مراکز خرید گندم و برآورد افت واقعی گندم تاکید کرد.

وی همچنین بر استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، عوامل آزمایشگاهی و سایر عوامل در تمامی مراکز خرید در ایام خرید تاکید و اظهار کرد: 10 روز قبل از شروع خرید گندم، از مراکز خرید گندم بازدید خواهد شد تا هیچگونه مشکلی در باره خرید گندم پیش نیاید.

کریمیان همچنین عنوان کرد: بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در راستای تسهیل در روند خرید تضمینی گندم تلاش کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز بر حفاظت از گندم به عنوان محصولی راهبردی تاکید کرد.

پیش‌بینی خریداری 160 هزار تن گندم از کشاورزان سقزی

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم در این نشست گفت: 93 هزار و 700 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفته که 84 هزار هکتار آن دیم و بقیه کشت آبی است.

محمدنافع علایی‌نیا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 160 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان سقزی خریداری شود.

وی بیان کرد: در راستای برداشت محصول با کیفیت از گندم‌زارهای شهرستان، امسال در سطح 11 هکتار از زمین‌های کشاورزی، مبارزه با سن مادر و در سطح 28 هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شد.

بیجار در صدر خرید تضمینی گندم 

مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان هم در این نشست گفت: در سال گذشته مراکز خرید تعاون روستایی سقز بعد از بیجار بیشترین گندم را از کشاوزان خرید کرده‌اند.

پیمان اسکندری بیان کرد: سال گذشته این مرکز در شهرستان سقز 97 هزار تُن و در بیجار 141 هزار تُن محصول را از کشاورزان خریداری کردند.

صادق بهزادی، رئیس اداره تعاون روستایی سقز هم بر بسترسازی مراکز خرید و تامین اینترنت مرکز خرید قشلاق پل در بخش سرشیو سقز، تامین سوخت کامیون‌ها و کمباین‌ها، پرداخت سریع و به موقع پول گندمکاران، تناسب کرایه حمل کامیونداران با بُعد مسافت تاکید کرد.

مدیر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی استان کردستان هم با بیان اینکه، پیش از سال 92 گندم مورد نیاز کشور از طریق کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شد عنوان کرد: با تدبیر دولت تدبیر و امید از سال 92 به بعد کشور در زمینه تولید گندم به خودکفایی رسید.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 1700 تومان

جمال صالحی عنوان کرد: خرید گندم بر اساس سهمیه پهنه‌بندی است و با توجه به اینکه تاکنون 2 میلیارد و 300 هزار تُن گندم در کشور خریداری شده است مبنا بر این است که پول خرید گندم در یک مرحله به گندمکاران پرداخت شود.

وی با اشاره به اهمیت گندم به عنوان یک محصول راهبردی و امنیت غذایی، عنوان کرد: مراکز خرید موظف به گندم سال‌های قبل و گندم وارداتی نیستند.

وی قیمت تضمینی گندم را در هر کیلوگرم 1700 تومان اعلام و عنوان کرد: با توجه به اینکه استان کردستان، آخرین استان در بحث خرید گندم است، امیدواریم پول خرید گندم در یک مرحله پرداخت و در صورت عملی نشدن این تاخیربا پرداخت بیشتر از سوی دولت جبران شود.

وی خواستار توجه مراکز خرید به هشدارهای هواشناسی، بحث آتش‌سوزی و اطفای آتش، کالیبره کردن باسکول‌های خرید، عدم بلوکه کردن پول کشاورزان از سوی بانک، پرداخت مطالبات کامیونداران، تخلیه و انبار گردانی مراکز خرید به ویژه سیلوها قبل از خرید گندم تامین کامیون، تشکیل کمیته تعیین نرخ حمل تاکید کرد.

در این جلسه، نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل خلیج فارس و آبادات، معاونان سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، سیلوداران بخش خصوصی و جمعی از مدیران شهرستانی هم حضور داشتند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول