اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خسارت مادی سیل اخیر بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور است/ خسارت 35 هزار میلیاردی سیل بهار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی با اشاره به برآورد خسارت 35 هزار میلیارد تومانی سیل بهار در غرب، شمال و جنوب کشور گفت: این خسارت بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور است.

خسارت مادی سیل اخیر بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور است/ خسارت 35 هزار میلیاردی سیل بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در «سمینار آموزه‎هایی از سیل بهار 1398 ایران» اظهار کرد: اگر به قاعده نظم خلقت و سنت‌های الهی اعتقاد داشته باشیم، مجموعه حوادث طبیعت از یک سری قواعد علمی و قاعده‎مندی‌ها تبعیت می‌کند؛ اگرچه ممکن است بعضا نظم، نظام و تدابیر ما را کلا به هم بریزد.

وی افزود: اگر همانطور که بشر در سایر عرصه‎ها از قاعده‌های نظام خلقت بهره‌برداری می‌کند، حوادثی که اغلب از آنها به عنوان بلا یاد می‌شود نیز به تصرف انسان درآید، می‎توانند منشاء اثرات مفید برای جوامع انسانی باشند.

بهبودی خاطرنشان کرد: از آنجایی که لااقل در کشور ما آن‌طور که باید، حوادث طبیعی تحت تسلط علمی انسان قرار نگرفته و معمولا هنگام رخداد این حادثه‌ها دچار خسارات مادی و معنوی بسیاری می‌شویم.

این اقتصاددان با اشاره به برآورد خسارت 35 هزار میلیارد تومانی سیل بهار در غرب، شمال و جنوب کشور گفت: در واقع این حادثه بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور به ابنیه، تاسیسات، سکونتگاه‌ها و مراکز صنعتی و کشاورزی ما خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه اصلی‎‌ترین پیام حوادث طبیعی عبرت گرفتن از آنهاست، تصریح کرد: اولین پیش‌شرط توسعه، اداره جامعه به شکل علمی و پذیرش قاعده‌مندی‌های طبیعت است.

انتهای پیام/ 60026/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول