اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اسناد مرتبط با فرش‎های حرم مطهر رضوی به نمایش درآمد

اسناد مرتبط با فرش‌های حرم مطهر رضوی در موزه فرش آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

اسناد مرتبط با فرش‎های حرم مطهر رضوی به نمایش درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، در مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی اسناد با ارزشی برای فرش‎ها وجود دارد که قدیمی‎ترین آنها متعلق به دوره صفویه است.

پرداخت وجه نقد به خواجه صالح فراش، برای تهیه مصالح و اجرت بافت 9 عدد جاجیم، برای مفروش کردن حرم مطهر رضوی در ذی الحجه سال 1022 یکی از اسنادی بود که در این مجموعه به نمایش درآمد.

همچنین سندی متعلق به صورت 7 عدد قالی بافت قائن که در شعبان 1021 برای مفروش کردن حرم مطهر رضوی تهیه شده است از دیگر اسنادی بود که در این نمایشگاه معرفی شد.

مشخصات 8 عدد قالی و قالیچه وقفی امیرالامرا عباس قلی خان بیگلربیگی خراسان که در محرم 1080 برای روضه منوره و حرم مطهر وقف شده و صورت 8 عدد قالی و قالیچه وقفی که توسط یوسف سلطان وزیر خراسان در 4 ذی الحجه 1110 برای مفروش کردن روضه منوره تقدیم شده از دیگر اسناد مرتبط با فرش های حرم مطهر رضوی است که به نمایش درآمد.

سند خرید یک زوج قالیچه توسط میر محمدجعفر تحویلدار آستان قدس رضوی که در جمادی الثانی 1147 برای مفروش کردن روضه منوره از آذربایجان خریداری شده است، از دیگر اسنادی بود که در این نمایشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول