اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دریافتی خدمات ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌صورت نسیه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارائه خدمات به صورت نقد و دریافتی به شکل نسیه را از چالش‌های اصلی این دانشگاه دانست و گفت: در بحث پرداختی پرسنلی حدود یک‌سال به پزشکان و چندین ماه به پرسنل بدهکار هستیم.

دریافتی خدمات ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌صورت نسیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمود‌رضا مردای صبح امروز در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی که در شهرستان کنگاور برگزار داشت، اظهار داشت: سلامت در کنار امنیت از لازمه‌های زندگی است که  و همه افراد جامعه به هر نحوی با این حوزه در ارتباط هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: طرح تحول نظام سلامت علاوه بر کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در حوزه هتلینگ بیمارستان‌ها، توسعه زیرساخت‌ها، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ارائه خدمات به صورت نقد و دریافتی به شکل نسیه را از چالش‌های اصلی دانشگاه دانست و افزود: به نحوی که هم‌اکنون حدود 300 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم که اگر این مبلغ به سیستم بهداشت و درمان تزریق می‌شد بسیاری از مشکلات قابل حل بود.

وی یادآور شد: در بحث پرداختی پرسنلی حدود یک سال به پزشکان و چندین ماه به پرسنل بدهکار هستیم که علی‌رغم وجود این مشکل همکاران با صبوری و سعه‌صدر به مردم خدمات ارائه می‌دهند که از یکایک این عزیزان قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: اهمیت شهرستان کنگاور  با توجه به  اینکه ورودی استان و راه کربلا است و از طرفی قطب شرق استان محسوب می‌شود، بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه در حد مقدورات برای ارتقای شبکه تلاش می‌کند و از نظر نیروی تخصصی در این شهرستان وضعیت مناسبی داریم.

* کمبود پزشک و پرستار در کنگاور

فرماندار کنگاور نیز گفت: حوزه بهداشت و درمان در جامعه بسیار حائز اهمیت است، زیرا تمام افراد جامعه با این حوزه سروکار دارند.

خیراله خزایی با اشاره به رضایت‌مندی مردم از طرح تحول نظام سلامت در راستای کاهش هزینه‌های درمان، افزود: آگاه‌سازی و آموزش در حوزه سلامت از طریق رسانه‌ها و آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا پیشگیری بسیار بهتر و کم هزینه‌تر از درمان است.

وی ادامه داد: شهرستان کنگاور با توجه به اینکه در مسیر تردد قرار دارد و مرکزیت چند شهرستان را نیز داراست با حجم بالایی از مراجعان روبروست لذا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کمبودهای بهداشتی و درمانی و به‌خصوص کمبود پزشک و پرستار در این شهرستان مرتفع شود.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور نیز در ادامه شبکه را نیازمند اعتبار در راستای استاندارسازی مراکز تحت پوشش دانست وگفت: کمبود نیروی انسانی پزشک عمومی در شبکه محسوس است.

 امیری ادامه داد: در بیمارستان شهرستان 173 و در شبکه 97 پست خالی داریم در صورتی در شبکه کمبود نیرو داریم.

وی یادآور شد: کلینیک بیمارستان شهید چمران احتیاج به تعمیرات کلی دارد، محوط بیمارستان نامناسب است واحتیاج به بهسازی دارد.

امیری گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی دارد، امیدوارم حضور هیأت رییسه دانشگاه در رفع مشکلات و چالش‌های متعدد شهرستان موثر واقع شود.

انتهای پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول