اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مسؤولان برای وضعیت مردم دل بسوزانند

امام جمعه اسلام‌آبادغرب بی‌تفاوتی یک عده‌ایی در جامعه را یک بلا و آفت دانست و گفت: برای چهار روز حفظ صندلی از تمامی جسارت‌ها و دفاعیات خود دست بر‌می‌داریم.

مسؤولان برای وضعیت مردم دل بسوزانند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد‌طه مهری صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار داشت: در قرآن گفتگوهای متعددی بین اهل بهشت و اهل جهنم نقل شده که از جمله آنان در سوره مدثر ترسیم شده که اهل بهشت از جهنمیان سوال می‌پرسند که چگونه شد که دچار عذاب شدید.

امام جمعه در اسلام آبادغرب در ادامه با اشاره به پاسخ جهنمیان، گفت: آنان جواب دادند که چهار عامل سبب شده که این چنین دچار عذاب خداوند شویم که یکی گفتند ما از نمازگزاران و پایبند به نماز نبودیم، دوم نسبت به اطعام فقرا و مساکین احساس درد نداشتیم.

وی ادامه داد: سوم اعتقادی به قیامت و پایبندی به آن نداشتیم، و چهارم ما در جامعه فاسد حذف شده‌ائیم و بی‌تفاوت نسبت به اتفاقات جامعه و مردم بودیم.

مهری تاکید کرد: یکی از عوامل مهم عقب‌ماندگی این شهر بی‌تفاوتی و دل نسوزاندن برای این شهر و مردم آن است، که با ادبیاتی قبیله‌ای و غیرمنطقی می‌گوئیم که «دست نزنید که بوش بلند نشود»  و برای چهار روز حفظ صندلی از تمامی جسارت‌ها و دفاعیات خود دست بر می‌داریم.

مهری افزود: دومین شهر بزرگ استان حتی امکانات خیلی از شهرهای کوچکتر را ندارد که سبب جا ماندن ما در این جامعه شده است.

وی با اشاره به حضور جوانان و فعالیت آنان در مساجد، تصریح کرد: قطار اگر حرکت نکند به آن سنگ نمی زنند و این صداها و سوت‌های قطار است که مردم شهر را بیدار خواهد کرد.

مهری عنوان کرد: تغییر و تحول باید صورت گیرد تا تمدن و گفتمان‌سازی شکل گیرد، بی‌تفاوتی یک عده‌ایی و حذف شدن در جامعه یک بلا و آفت است، با عقل و تدبیر و انسانیت نسبت به مسائل پیرامون بی‌تفاوت نباشیم.

امام جمعه اسلام‌ آبادغرب در پایان ضمن اشاره به تجمع بزرگ انقلابیون از تمامی مسؤولان شهرستان خواست که حضور یابند و گفت: امنیت روانی و اجتماعی در این همگرایی‌ها در جامعه و اتحاد و برادری به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول