اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کشف ۸.۵ تن مواد مخدر در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8.5 تن انواع مواد مخدر در استان کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

 کشف ۸.۵ تن مواد مخدر در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار مجید شجاع ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاونین اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 8.5 تن انواع مواد مخدر در استان کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد در استان، بیان داشت: متأسفانه سرقت‌های خرد در استان افزایش یافته و این موضوع نیز ناشی از فشارهای مسائل اقتصادی است که بخش عمده‌ای از سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نقش مردم را در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها مؤثر دانست و گفت: مردم باید از اموال خود مراقبت و نکات ایمنی از جمله تجهیز خودرو به دزدگیر، قفل فرمان و پدال یا تعبیه حفاظ برای برخی از قسمت‌های منازل قدیمی را مد نظر قرار دهند.

کشف 75 درصد سرقت‌های خرد در استان

شجاع اعلام کرد: از مجموع سرقت‌های انجام شده در سال جاری 75 درصد سرقت‌ها کشف و برخی از اموال سرقتی مکشوفی تحویل مالباختگان شده لذا از مالباختگان خواستاریم تا جهت شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

وی یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های نیروی انتظامی را حفظ ارزش‌ها دانست و بیان داشت: برای این مهم خون‌های شهدای زیادی ریخته شده و اصل قانون نیز اجازه هنجارشکنی‌ها در سطح جامعه را نمی‌دهد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها مسائل مربوط به اخلاق اجتماعی تذکر داده و پیگیری می‌شود، تبیین کرد: مهم‌ترین رویکرد ما ارتقای افزایش امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌ها است. 

برخورد جدی پلیس با بدحجابی و سگ‌گردانی

شجاع با اشاره به رواج پدیده سگ‌گردانی و بی‌حجابی در استان، اعلام کرد: گرچه در این استان به ندرت شاهد مسائل هنجارشکنانه و سگ‌گردانی هستیم اما متخلفان بدانند پلیس با بی‌حجابی و سگ‌گردانی برخورد جدی و اجازه تعرض به ارزش‌ها را توسط افراد هنجارشکن نمی‌دهد.

وی به فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌ها، مطرح کرد: سرعت در جاده‌های استان با دوربین‌های ثبت تخلف به صورت میانگین محاسبه و با افزایش عیر مجاز جریمه برای رانندگان در نظرگرفته خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از افزیش تلفات تصادفات جاده‌ای علی‌رغم اقدامات انجام شده خبر داد و بیان داشت: تصادفات فوتی در استان از ابتدای امسال تاکنون 40 درصد افزایش داشته که متأسفانه عامل انسانی بیشترین عامل اثرگذار در تصادفات فوتی استان در سال جاری بوده است.

عوامل اصلی بروز تصادفات

شجاع خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از مسیرهای طولانی، انتخاب نامناسب ساعت مسافرت، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت توجه به جلو را از عوامل اصلی تصادفات فوتی در استان ذکر و اعلام کرد: پلیس با همکاری دستگاه‌های مسؤول تلاش می‌کند نقاط حادثه‌خیز را حذف و به حداقل برساند.

وی بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت تأکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از کلاه ایمنی به سلامت و ایمن‌سازی راکبان موتور سیکلت و کاهش مرگ میرهای ناشی از تصادفات رانندگی کمک شایانی می‌کند اما هنوز برخی از راکبان به این امر توجه نمی‌کنند.

وی فراگیری فریضه الهی امر به‌معروف و نهی‌از منکر و تذکر لسانی را در جامعه جهت کاهش و ریشه‌کنی ناهنجاری‌ها مؤثر دانست و از عموم مردم استان خواست با توجه به حمایت قوه قضائیه از آمران به معروف و ناهیان از منکر این فریضه الهی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول