اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم گسترش فرهنگ عمومی در راستای استفاده از کالاهای استاندارد

استاندار فارس گسترش فرهنگ عمومی در راستای استفاده از کالاهای استاندارد را امری ضروری و مورد نیاز در جامعه دانست و گفت: تحقق این امر در گرو افزایش آگاهی رسانی به مردم است.

لزوم گسترش فرهنگ عمومی در راستای استفاده از کالاهای استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور دکتر پیروزبخت، رییس سازمان استاندارد کشور برگزار شد، استاندارد را یکی از مباحث اساسی در سیاست گذاری های کشور برشمرد و اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب و 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری تبین شده نیز توجه به کیفیت و نوع تولیدات مورد تاکید قرار گرفته است.

وی، حرکت به سمت کیفیت تولیدات کشاورزی، صنعتی، خدماتی و... را مستلزم برنامه مدون و چارچوب مشخص دانست و با اشاره به تلاش‌هایی که در راستای استاندارد سازی محصولات در فارس انجام شده وضعیت استاندارد کالاها و تولیدات استان را مناسب ارزیابی کرد.

رحیمی، با بیان اینکه توجه به استاندارد صرفه جویی در مصرف نیروی انسانی و مواد، رضایت مصرف‌کننده، حفظ بهداشت و محیط زیست را در پی دارد، عنوان کرد: استاندارد محصولات زبان مشترک بازارهای جهانی برای برقراری ارتباط بهتر و ایجاد رونق اقتصادی است.

استاندار فارس تاکید کرد: کشور باید با تقویت بنیان‌های استاندارد در مسیری قرار بگیرد که تولیدات داخلی قدرت رقابت پذیری در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود استانداردهای اجباری و اختیاری اظهار کرد: بی‌شک  به کارگیری استانداردهای اختیاری از سوی تولیدکنندگان با استفاده از بعضی مشوق‌ها تقویت خواهد شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه در استان فارس توجه به استانداردهایی که به صورت مستقیم با زندگی و سلامت و امنیت مردم ارتباط دارند با جدیت در دستور کار قرار دارد، افزود: به عنوان مثال در امر ساخت مسکن که بیشترین سرمایه گذاری سبد سرمایه ایرانیان را به خود اختصاص داده است سعی شده ساختار کلی ساختمان به سمت استاندارد شدن حرکت کند؛ بنابراین مراحل ساخت و مواد به کارگرفته شده در ساخت و ساز شامل  استاندارد اجباری می‌شود.

 رئیس شورای استاندارد استان فارس اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات و استانداردسازی تولیدات دارندگان کد و نشان استاندارد و نظارت بر عملکرد آنها و استفاده از توان سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و بخش خصوصی را از دیگر دستاوردهای استان فارس در حوزه استاندارد برشمرد.

وی با اشاره به  جایگاه استان فارس در تولید محصولات کشاورزی تقویت استاندارد محصولات در این بخش را زمینه‌ساز تامین سلامت جامعه و تقویت صادرات محصولات استان دانست.

استاندار فارس همچنین بر لزوم ایجاد قوانین محدود کننده برای کسانی که استاندارد را رعایت نمی‌کنند تاکید کرد.

رحیمی گسترش فرهنگ عمومی در راستای استفاده از کالاهای استاندارد را امری ضروری و مورد نیاز در جامعه دانست و گفت: تحقق این امر در گرو افزایش آگاهی رسانی به مردم است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش خصوصی ، تلاش دانشگاه‌ها، تدوین برنامه توسط سازمان استاندارد ف تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و همچنین مجموعه‌هایی که در تغییر محیط‌های حقوقی اثرگذار هستندشاهد ارتقا سطح استاندارد و افزایش کیفیت تولیدات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی خواهان تخصیص اعتبار تجهیز و تکمیل آزمایشگاه های استاندارد استان، توجه به نظرات واحدهای تولیدی در زمینه اصلاح و تغییر استانداردها مطابق با تکنولوژی و نیازمندی های روز، افزایش سهمیه استخدام به منظور تامین نیاز نیروی انسانی اداره استاندارد استان و همچنین  توجه به نظرات کارشناسان استان در زمینه استانداردهای گردشگری به عنوان یکی از پتانسیل های برجسته فارس در راستای ایجاد اعتماد برای گردشگران شد.

 در این جلسه تفاهم نامه تدوین استانداردهای گردشگری ما بین اداره کل استاندارد فارس و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به امضا رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول