اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ضرورت توسعه روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: حفاظت و صیانت از منابع حیاتی آبی استان وظیفه و رسالت همگانی است و این منابع خدادادی به آیندگان نیز تعلق دارد.

 ضرورت توسعه روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری عصر امروز در جلسه ویژه بررسی مشکلات بخش کشاورزی استان با محوریت تامین آب مورد نیاز فعالان این بخش با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبی، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از منابع حیاتی آب شرب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و درصورت استفاده بی‌رویه و بدون ضابطه از این منابع با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: منابع آبی متعلق به نسل کنونی نیست و به آیندگان نیز تعلق دارد و باید با احساس مسؤولیت همگانی در مسیر صیانت از این منابع گام بداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای به عنوان دستگاه متولی حفاظت از منابع آبی رسالت مهم و سنگینی در این خصوص بر عهده دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر حفاظت از منابع آبی گام بردارد.

حیدری در همین رابطه خاطرنشان کرد: شرکت سهامی آب منطقه ای استان به همراه جهاد کشاورزی با هم‌افزایی کشاورزان استان را در مسیر مدیریت و مصرف هر چه بهتر منابع آبی استان کمک و راهنمایی کنند.

وی اظهار داشت: برخی کشاورزان استان با وجود داشتن اسناد و مدارک کافی در زمینه برداشت آب مورد نیاز  از چاه‌های کشاورزی خود با برخی موانع و مشکلات جهت آبیاری باغات و مزارع روبرو شده‌اند که دستگاه‌های متولی به ویژه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به بررسی و رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: شرکت سهامی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با اتخاذ تدابیر لازم از هرگونه برداشت اضافه از منابع آبی استان جلوگیری به عمل آورند تا بیش از این منابع آبی استان در معرض خطر نباشند و در این زمینه وظیفه نظارتی دستگاه‌‌های مجری بسیار سنگین است.

وی گفت : شناسنامه‌دار شدن پمپ‌های کشاورزی، پلمپ چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از هرگونه حفر چاه جدید می‌تواند نقش مهم و بسزایی در حفاظت و مدیریت منابع آبی استان ایفاء کند.

حیدری تصریح کرد: آگاهی‌بخشی در جامعه به ویژه در بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های نوین آبیاری و کشاورزی می‌تواند نقش بسزایی در صرفه‌جویی و حفاظت از منابع آبی استان داشته باشد که باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول