اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه در جذب تسهیلات روستایی و عشایری پیشرفته‌‌ترین استان کشور است

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در حوزه تسهیلات، جهاد کشاورزی استان برای کشاورزان و دامداران محدودیتی قرار نداده‌اند و به‌طوری که پیشرفته‌ترین استان در جذب تسهیلات روستایی و عشایری هستیم.

کرمانشاه در جذب تسهیلات روستایی و عشایری پیشرفته‌‌ترین استان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ایستگاه تحقیقاتی اسلام آبادغرب، یک ایستگاه بین‌المللی است که امسال 17 طرح تحقیقاتی شامل 12 طرح غلات و پنج طرح دانه‌های روغنی در این ایستگاه کشت شده و سه رقم کلزا جدید نیز معرفی شده است.

به گفته مدیریت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع اسلام آبادغرب، طی پنج سال فعالیت هشت تحلیل تحقیقاتی در تخصص‌های مختلف زراعی، باغی، چغندرقند،گیاه پزشکی، خاک و آب، حفاظت آب و آبخیزداری صورت گرفته که طی این مدت 23 رقم گندم آبی برای سه اقلیم گرم، سرد و معتدل معرفی شده است.

حسن خمیص‌آبادی افزود: در این ایستگاه گندم پرورش «یک» 13 رقم، گندم پرورش «2» 11 رقم، آفتابگردان براق، شمس و برزگر معرفی شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این ایستگاه تحقیقاتی اسلام آبادغرب، اظهار اشت: عمده کشت‌های استان کرمانشاه به صودت دیم انجام می‌شود و برای آبی کردن اراضی تا کنون پیش نرفته‌ایم و تا امروز نصف متوسط کشور هستیم.

هدایت حاتمی افزود: سامانه گرمسیری استان یکی از پروژه‌های جدی استان است که در سطح ملی باید به آن توجه شود و وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در مورد آن باید به توافق برسند.

حاتمی کشاورزان را یک قشر آسیب‌پذیر معرفی کرد و افزود: در حوزه تسهیلات، جهاد کشاورزی استان برای کشاورزان و دامداران محدودیتی قرار نداده‌اند و به‌طوری که پیشرفته‌ترین استان در جذب تسهیلات روستایی و عشایری هستیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول