اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حکم دادگاه معلم رامیانی صادر شد

پس از رسیدگی در محاکم قضایی، حکم پرونده معلم رامیانی که خبر تجاوز وی به دانش‌آموزی در یکی از روستاهای رامیان منتشر شده بود صادر شد.

حکم دادگاه معلم رامیانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، 29 اردیبهشت ماه جاری خبر تجاوز معلم 60 ساله رامیانی به دختر مدرسه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان رامیان استان گلستان منتشر که متعاقب آن واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی و واقعی داشت به صورتی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان را به رامیان کشاند.

در ادامه با وجود تکذیب عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مدیران و افراد مطلع درباره عدم وقوع تجاوز به معنی عام که مدنظر مردم است، اما اظهارنظرهای مدیرکل آموزش و پرورش بازتاب‌های منفی بدتری را در بین جامعه ایجاد می‌کرد.

در ادامه با پیگیری جدی رئیس‌کل دادگستری گلستان و رئیس دادگستری شهرستان رامیان موضوع با سرعت و جدیت پیگیری و در نهایت رای این پرونده روزهای گذشته صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان ضمن تائید خبر صدور رای این پرونده اظهار کرد: رای این پرونده روزهای گذشته صادر شده و مدت 20 روز فرصت تجدید نظرخواهی برای دو طرف پرونده وجود دارد.

هادی هاشمیان گفت: این حکم قطعی نشده و اعتراض هم کرده‌اند و هر زمان در تجدید نظرخواهی رای نهایی صادر شود ما نیز موضوع را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این جرم منافی عفت است و حتما باید پرونده در دادگاه رسیدگی شود، با انتقاد از مسوولان اجرایی گفت: مسوولان اجرایی بدون لحاظ این قانون متاسفانه اظهارنظر می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: دادستان که مدعی‌العموم است حق ورود به جرائم منافی عفت را ندارد و باید در دادگاه رسیدگی شود اما این آقایان رفته‌اند اظهارنظر کرده‌اند و ما رفته‌ایم و رسیدگی کرده‌ایم و هیچ موردی نبوده در حالی که هیچ صلاحیتی در این حوزه ندارند.

هاشمیان گفت: دادستان و دادسرا صلاحیت رسیدگی به این جرائم را ندارد و چطور شما می‌روید و بدون اجازه دستگاه قضایی به پرونده ورود کرده و موضوع را رسیدگی می‌کنید و اظهار نظر می‌کنید.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول