اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آغاز جشنواره ملی زردآلو در ابرکوه با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران

جشنواره ملی زردآلو در منطقه فراغه ابرکوه با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران و سایر مسؤولین استانی و کشوری آغاز و تا 24 خردادماه ادامه خواهد داشت.

آغاز جشنواره ملی زردآلو در ابرکوه با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، اولین جشنواره ملی زردآلو در ابرکوه به همت جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری مرکزی در منطقه فراغه شهرستان ابرکوه با هدف برند سازی این محصول و معرفی آن به بازارهای داخلی و خارجی، در حال برگزاری است.

 

جشنواره مذکور که میزبان فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان، حاجی وند مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک کشور و سایر مسؤولین استانی و شهرستانی است تا روز 24 خردادماه ادامه دارد.

در اولین جشنواره ملی زردآلو ابرکوه برنامه‌هایی همچون نشست تخصصی زردآلو، بازدید از طرح IPCM، برداشت نمادین زردآلو، بازدید از غرفه‌های جشنواره، تور گردشگری برگزار خواهد شد.

 

رونق باید همیشگی باشد نه فقط زمانی که شرایط مناسب است

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در حاشیه آیین افتتاحیه این جشنواره، اظهار کرد: امسال بارندگی‌های شدید بخشی از کشور را دچار مشکل و موجب رونق محصول در برخی دیگر از مناطق کشور شد؛ اما بعضاً قهر طبیعت موجب می‌شود که در سنوات متوالی از محصول مرغوب و ارزش‌افزوده‌ای که به آن تعلق می‌گیرد، محروم شویم.

فاطمه پهلوانی هدف سازمان ملی بهره‌وری را ارزش‌آفرینی بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: منطقه ابرکوه دارای خاک، آب‌وهوای مطلوبی است که در آن محصولی درجه‌یک در سطح بین‌المللی تولید می‌شود. لذا سازمان به دنبال این است که موضوع رونق همیشگی بوده و در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود و ما نیز در کنار مسؤولین استانی و سازمان جهاد کشاورزی خواهیم بود.

پهلوانی ابراز امیدواری کرد تا جشنواره ملی زردآلو در سالیان آینده به جشنواره بین‌المللی تبدیل شده و از طریق جذب توریست و گردشگر به واسطه این جشنواره‌ها، اشتغال‌زایی در منطقه بسیار غنی فرهنگی، زیبا و پر رونق ابرکوه را شاهد باشیم.

 

ابرکوه آن‌چنان‌که شایسته است شناخته نشده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز ابرکوه را دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی دانست که علی‌رغم اقدامات متعدد در حوزه احداث بومگردی ها و فراهم کردن برخی زیرساخت‌های گردشگری، آن‌چنان‌که شایسته است شناخته نشده است.

 مصطفی فاطمی باغ‌های هم پیوند منطقه فراغه را در کنار سرو کهن‌سال ابرکوه یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد منطقه ابرکوه دانست و گفت: این حجم از زیبایی، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ابرکوه را در حوزه دیگری می‌تواند معرفی کند که فراتر از یک شهر باشد.

دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ابرکوه

حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه نیز از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کرد تا برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی و ... ابرکوه را مدنظر قرار دهند که در این حوزه فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز آماده ایجاد بسترهای لازم هستند.

گفتنی است در این آیین افتتاحیه از پوستر جشنواره و تمبر زردآلوی ابرکوه با حضور علی محمد رحمانی پور مدیر کل پست استان یزد رونمایی و از سید محمدتقی قوامی خیری که دو دستگاه دیالیز برای بیمارستان ابرکوه خریداری شده بود، تجلیل شد.

 

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول