اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رنج اقتصاد کشور از قوانین دست و پاگیر

استاندار فارس با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیر در برابر تولید گفت: اگر مجلس وقت گذاشته و این قوانین را حذف کند، کمک بسیاری به اقتصاد کشور کرده است.

رنج اقتصاد کشور از قوانین دست و پاگیر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی بعدازظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در استانداری فارس که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد کشور بیش از همه‌چیز از وجود قوانین دست و پاگیر در رنج است و اگر نمایندگان مجلس وقت گذاشته و این قوانین را حذف کنند، کمک بسیاری به آن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد، افزود: امروز همه می‌گوییم بخش خصوصی وارد میدان شود اما سیستم حقوقی برای این حضور برای بخش خصوصی فراهم نیست و بخش‌نامه‌های زائد اجازه نمی‌دهد و در آخر کار نیز بخش خصوصی عطای کار را به لقایش می‌بخشد.

مقام عالی دولت در استان فارس خواستار واگذاری اختیارات به دستگاه‌ها شد و گفت: چه لزومی دارد که استاندار در تمام امور دخالت کند وقتی‌که مدیر یک دستگاه می‌تواند مشکلات را حل کند لذا نباید این مشکلات را به گردن یکدیگر انداخت.

استاندار فارس همچنین با عنوان اینکه در استان حرکت‌های مناسبی برای خرید محصولات کشاورزی ازجمله گندم برداشته‌شده، گفت: در مورد خرید تضمینی گندم مکاتبات بسیاری انجام شد و قیمت‌هایی از 1400 تومان تا 1700 تومان نیز اعلام کردیم چراکه اعتقادداریم اعلام خرید محصول پیش از کشت و پرداخت به‌موقع پول به کشاورز، موجب بالا رفتن انگیزه تولیدکننده خواهد شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در استان فارس دلالی برای خرید گندم به‌جز یک مورد محدود نداشتیم و همان نیز با حضور به‌موقع نیروهای امنیتی منتفی شد.

وی در مورد مشکلات به وجود آمده در مورد محصول چغندرقند نیز گفت: کارخانه جات در این خصوص مشکلاتی را به وجود آوردند و طوری عمل کردند که کشاورز دل‌زده شد زیرا زمان پرداخت پول به تولیدکننده و نحوه قیمت‌گذاری محصول به نفع کشاورز نبود.

این مقام مسؤول افزود: وظیفه جهاد کشاورزی این است که چغندرکار پائیزی را تشویق کند و کارخانه‌داری را نیز که محصول را زودتر تحویل داد، شکر بیشتری به او بدهد تا در این حوزه شاهد مشکل کمتری باشیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به دستور کار دیگر این نشست یعنی حفظ و کنترل آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و در این راستا اظهار داشت: اینکه ما به کشاورز بگوییم بر چاه خود کنتور نصب کند طبیعتاً برای وی محدودیت خواهد داشت و راضی به انجام آن نیست و باید تمام شرایط را در نظر گرفت.

رحیمی همچنین گفت: در مورد هزینه‌های نصب و تولید کنتر آب در داخل، نیاز به فکر جدیدی داریم و باید از ظرفیت‌های تولید داخل نهایت استفاده را انجام دهیم و اینکه کار را محدود به چند شرکت کنیم، صحیح نیست.

وی در مورد واردات نهاده‌های کشاورزی نیز بیان داشت: لزومی ندارد که تنها 2 واردکننده نهاده داشته باشیم و باید در این عرصه محدودیت‌ها را برداریم چراکه با توجه به تحریم‌ها و مشکلات مبادلات مالی در عرصه بین‌المللی، این محدودیت‌ها به نفع کشور نیست.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول