اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازدید شبانه وزیر از پروژه پل روگذر میدان معلم بناب!/ انتظار مردم برای افتتاح میدان معلم 10 ساله شد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی بطور شبانه و در تاریکی شب از پروژه روگذر میدان معلم بناب و همچنین استادیوم ورزشی 15 هزار نفری این شهرستان بازدید کرد.

بازدید شبانه وزیر از پروژه پل روگذر میدان معلم بناب!/ انتظار مردم برای افتتاح میدان معلم  10 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، در بازدید شبانه وزیر راه وشهرسازی از دو پروژه عمرانی بناب نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند.

محمد اسلامی در این بازدید که کاملاً با عجله صورت گرفت، روند تکمیل این دو پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پل روگذر میدان معلم و استادیوم ورزشی 15 هزار نفری بناب جزو پروژه های مهم ملی محسوب می شوند که تمام تلاش خود را برای بهره برداری هر چه زودتر آنها به کار خواهیم بست!

این اظهارات قابل تأمل در حالی از زبان وزیر راه و شهرسازی بیان می شوند که بد نیست بدانیم عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم بناب در سال 89 استارت خورده و از آذرماه سال 1390 آغاز و مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که این پل ظرف دو سال مورد بهره برداری قرار می گیرد اما اکنون با گذشت قریب به 10 سال از آغاز آن، این پروژه همچنان در نوبت افتتاح است.

آذرماه سال 1390 بود که عملیات اجرایی پل روگذر میدان معلم با پیش بینی اعتباری در حدود 170 میلیارد ریال توسط پیمانکار طرح آغاز شد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده دادند که این پل ظرف دو سال به اتمام رسیده و روبان افتتاح آن قیچی خواهد شد ولی اینک حدود 10 سال از آغاز احداث این پل روگذر می‌گذرد و متأسفانه تکمیل این طرح هنوز چشم انتظار وعده‌های بی پایان مسئولان است و در سوی مقابل تکمیل و بهره برداری از این پروژه به آرزویی دست نیافتنی برای مردم بناب تبدیل شده است.

در بازدید دیشب پل روگذر میدان معلم شهرستان بناب محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی سومین وزیری بود که از این پروژه بازدید می‌کرد و در طول این 10 سال قطعاً دهها معاون وزیر، مدیرکل و کارشناس نیز از آن بازدید کرده و هرکدام بنا به زعم خود زمانی را برای تکمیل و افتتاح آن وعده داده‌اند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه ایشان با توجه به سوابق مدیریتی و تجربیاتی که دارند، نیک می‌دانند که بازدید شتاب زده و نیم ساعته از این دو پروژه  بزرگ، مهم و ملی آن هم در تاریکی شب یقیناً مشکلی را حل نمی کند و اصولاً در سایه این نوع بازدیدها بوده که تکمیل این پروژه تا این حد به درازا کشیده است!

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه پل میدان معلم بناب با بیان اینکه پروژه های مذکور پیشرفت فیزیکی خوبی دارند؛ گفت: در شرایط فعلی پروژه پل میدان معلم 92 درصد و استادیوم ورزشی 15 هزار نفری بناب حدود80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ضیاءالله اعزازی اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم!

گزارش فارس حاکی است، میدان معلم بناب از لحاظ عبور و مرور یکی از پرترافیک ترین نقاط منطقه به شمار می‌آید و تردد روزانه بیش از 80 هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین به وضوح اهمیت این شاهراه مهم و حیاتی منطقه را گوشزد می‌کند.

عدم تکمیل این پل علاوه بر مناظر زشت و ناهمگونی که در پیشانی شهر ایجاد کرده است، موجب تشکیل ترافیک‌های سنگین بویژه در ساعات خاصی از شبانه روز می شود که این امر نارضایتی رانندگان، مسافران و صاحبان خودروهای عبوری را در پی دارد.

همچنین وقوع روزانه دهها مورد تصادفات منجر به زیان‌های بدنی و مالی خسارات فراوانی را برای شهروندان و شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کند که در هر صورت موجب خسران بر دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور می‌شود.

پل روگذر میدان معلم بناب به طول 600 متر بصورت رفت و برگشت در حال احداث است و طولانی شدن زمان اتمام آن در حالی است که تکمیل این پروژه مهم و حیاتی جزو مطالبات جدی و چندین ساله اهالی این شهرستان است و تأخیر در اجرای این پروژه مسئولان و به ویژه مردم این شهرستان را کلافه کرده است.

نگارنده: جاوید بنابیان

انتهای پیام/۶۰۰۰۴


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول