اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

واکنش رئیس دانشگاه تهران به کاهش مقبولیت رشته هوافضا به دلیل سیاست‌های فضایی کشور

رئیس دانشگاه تهران به کاهش مقبولیت رشته هوافضا به دلیل سیاست‌های فضایی کشور واکنش نشان داد و گفت این امری طبیعی است.

واکنش رئیس دانشگاه تهران  به کاهش مقبولیت رشته هوافضا به دلیل سیاست‌های فضایی کشور

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که  برخی مدعی هستند در چند سال اخیر اقبال به رشته هوافضا بین رتبه‌های برتر کنکور کاهش یافته و این افت ناشی از سیاست‌های منفعل دولتی درباره صنعت هوافضا است،گفت: در مجموعه رشته‌های جامع‌تر که حوزه‌های وسیع‌تری را پوشش می‌دهند همیشه بیشتر مورد استقبال دانشجویان بوده اند.

وی ادامه داد: هرچه رشته تخصصی‌تر می‌شود به دلیل بازار کار محدودتر از مقبولیت کمتری میان دانشجویان برخوردار است که این موضوع مخصوص رشته هوافضا نیست و مخصوص همه رشته‌هاست.

نیلی احمد آبادی افزود: هرچه رشته‌ تحصیلی جامع‌تر باشد دانشجو احساس می‌کند این رشته بازار کار بهتری دارد و امکان ادامه تحصیل بیشتری هم برای آن وجود دارد، بنابراین دانشجو تمایل دارد در این رشته‌ها پذیرش شود.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: در گذشته هم رشته هوافضا نسبت به رشته مکانیک از مقبولیت کمتری برخوردار بود و این‌طور نیست که اتفاق جدیدی رخ داده باشد و این موضوع نیز طبیعی هست.

وی تصریح کرد: رشته هوافضا در ایران اگرچه سطح تکنولوژی بسیار خوبی دارد اما بازار بخش خصوصی آن نسبت به رشته‌های دیگر مانند مکانیک، برق و مهندسی شیمی محدودتر است و یک نفر می‌تواند وارد رشته مکانیک شود و همان کار هوافضا را بکند درحالی‌که کسی که وارد رشته هوافضا شود، لزوما همه حوزه‌های تخصصی مکانیک را نمی‌تواند تحقیق کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول