اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

فرار مالیاتی برخی از وکلا باید پیگیری شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وجود پدیده حق‌الوکاله‌های نجومی در جامعه گفت: به همین منظور، موضوع فرار مالیاتی در شغل وکالت باید توسط دولت پیگیری شود.

فرار مالیاتی برخی از وکلا باید پیگیری شود

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، گفت: انحصاری‌بودن بازار وکالت در کنار عدم‌شفافیت حق‌الوکاله‌ها منجر به بروز معضلاتی مانند حق‌الوکاله نجومی و فرار مالیاتی برخی از وکلا شده‌است.

وی افزود:این درحالی است که یکی از راهبردهای دولت به منظور افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی بودجه به نفت، جلوگیری از فرار مالیاتی مودیان است.

دریافت حق‌الوکاله بالا، اجحاف در حق موکل است

موسوی لارگانی در خصوص سازوکارهای شناسایی درآمد وکلا و به تبع آن تعیین میزان دقیق مالیات دریافتی، گفت: ساماندهی حق‌الوکاله‌های دریافتی توسط وکلا، از گذشته یکی از مسائل بازار خدمات حقوقی بوده و به همین دلیل، رئیس قوه قضائیه پیرامون مشخص‌بودن حق‌الوکاله‌ها دستوری صادر کرد تا هم درآمد وکلا و میزان مالیات پرداختی توسط آن‌ها قابل شناسایی شود و هم هزینه‌های افرادی که به وکیل نیاز دارند، قابل تخمین باشد.

وی در مورد ضرورت شفاف‌سازی حق‌الوکاله‌ها و برخورد با پدیده حق‌الوکاله‌های نجومی عنوان کرد: در خیلی مواقع از حق‌الوکاله‌های دریافتی توسط وکلا، بسیار بیشتر از مقدار واقعی بوده که این اجحاف در حق موکل است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با برنامه‌ریزی و ایجاد سازوکارهای مناسب می‌توان جلوی خیلی از این اجحاف‌ها را گرفت.

مسئله فرار مالیاتی وکلا باید توسط دولت پیگیری شود

موسوی لارگانی در خصوص ضرورت برخورد با فرار مالیاتی برخی وکلا مطرح کرد: مسئله فرار مالیاتی نه تنها در شغل وکالت بلکه در سایر مشاغل نیز باید توسط دولت پیگیری شود چرا که برای تأمین هزینه‌های کشور، مجبوریم درآمد مالیاتی را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش درآمد مالیاتی به معنای زیاد کردن فشار مالیاتی نیست و نباید به کسانی که در حال حاضر مالیات می دهند، فشار بیاوریم بلکه باید موارد فرار مالیاتی را شناسایی کنیم.

پرداخت حق‌الوکاله از طریق کارتخوان، می‌تواند منجر به شفافیت مالی شود

وی با اشاره به ملزم‌شدن پزشکان به استفاده از کارتخوان به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، در خصوص وکلا نیز عنوان کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از فرار مالیاتی، همین ایده کارتخوان و پرداخت حق‌الوکاله از طریق کارتخوان است که منجر به شفافیت درآمد وکلا نیز خواهد شد.

موسوی لارگانی با اشاره به این‌که پرداخت نکردن مالیات تصرف در اموال بیت المال است، بر اهتمام مجموعه دولت و قوه قضائیه برای جلوگیری از فرار مالیاتی وکلا تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول