اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یوروپل: داعش به دنبال به کارگیری زنان در حملات تروریستی است

تحقیقات یک نهاد اروپایی نشان می‌دهد که داعش از زمان شکست در سوریه به جذب زنان روی آورده و شمار زنان عضو این گروه تروریستی رو به افزایش است.

یوروپل: داعش به دنبال به کارگیری زنان در حملات تروریستی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از زمان افول داعش در سوریه، این گروه تروریستی زنان را برای اقدامات تروریستی خود به ویژه در زمینه طراحی و تدارک حملات در کشورهای غربی تقویت کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، تحقیقات پلیس اروپایی (پوروپل) هشدار داده که شمار زنان تروریستی عضو این گروه افزایش خواهد یافت. طبق آمار این موسسه در سالهای گذشته ۱۵ درصد از افرادی که در اتحادیه اروپا به حمایت از داعش متهم شده‌اند، زنان هستند که افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

«کاترین د بوله» رئیس یوروپل در ارائه تحقیقات در هلند در این زمینه گفت: «داعش از زنان هم در مناطقی که جنگ در آنها بوده است و هم در غرب چشم نخواهند پوشید.» داعش می‌کوشد تا حضور زنان را  به عنوان مسئولیت اخلاقی آنان معرفی کند.

داعش ایده ایجاد حکومت را دنبال می‌کند و به منظور تحقق این هدف هم زنان را همچنان مدنظر دارد و می‌خواهد علاوه بر جهاد، از آنها هم در شبکه‌های اجتماعی، خدمات درمانی و آموزشی هم استفاده کند. این تحقیقات نشان می‌دهد که داعش تفاوت چشمگیری با شبه نظامیان طالبان در افغانستان و یا بوکوحرام در آفریقا دارد.

در این تحقیق به اینکه چرا زنان غربی به این گروه تروریستی پیوسته‌اند اشاره نشده است و اتحادیه اروپا هم تمایل ندارد که به این موضوع که با  زنانی که از سوریه و عراق به اروپا باز می‌گردند چه رفتاری خواهد داشت اشاره کند. رئیس یوروپل می‌گوید که این مسایل باید به صورت جداگانه درباره هر فرد مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول