اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حکم دادگاه پدیده نقطه عطفی در مجموعه پدیده و سهامداران است/ سهام پدیده در سال 94، بیش از 9 هزار میلیارد تومان سهم بود

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز گفت: حکم دادگاه پدیده نقطه عطفی در مجموعه پدیده و پروژه‌های مربوطه و برای سهامداران است، چراکه انتظار می‌رود در قالب حکم دادگاه، حقوق مادی و معنوی سهامداران مشخص شود.

حکم دادگاه پدیده نقطه عطفی در مجموعه پدیده و سهامداران است/ سهام پدیده در سال 94، بیش از 9 هزار میلیارد تومان سهم بود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری عصر امروز در نشست خبری که در ساختمان پدیده شاندیز برگزار شد، گفت: دادگاه رسیدگی به‌مفاسد اقتصادی که تنها دادگاه و شعبه ویژه خراسان رضوی است در 15 جلسه، محاکمه متهمان اصلی و متهمان مربوطه پرونده را انجام دادند.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز ادامه داد: تصور ما این است که به‌زودی حکم متهمان اصلی از سوی دادگاه اعلام و حقوق ماکلیتی مالکینِ اصلی تعیین تکلیف می‌شود.

پرونده مختومه نمی‌شود

وی با بیان اینکه بر حسب اطلاعات دریافتی پرونده در دادگاه مختومه نمی‌شود، تصریح کرد: این دادگاه پس از اعلام حکم، کار خود را برای متهمان درجه سه و چهار ادامه می‌دهد.

انتظاری بیان کرد: حکم دادگاه یک نقطه عطفی در مجموعه پدیده و پروژه‌های مربوطه و برای سهامداران است، چرا که انتظار می‌رود در قالب حکم دادگاه، حقوق مادی و معنوی سهامداران مشخص شود.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اضافه کرد: با صدور رأی دادگاه و با فرض اراده به‌انتقال رسمی سهام جبرانی از متهمان و سهامداران اصلی به‌سهامداران مردمی، شرایط ثبت رسمی سهام، برای سهامداران مردمی نزد سازمان بورس فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بدیهی است با ثبت رسمی و انتقال قطعی سهام‌های مردمی شرایط لازم را در پدیده پیدا می‌کنیم، اظهار کرد: معنی این حرف این است که شرایط عرضه سهام پدیده را در یک بازار رسمی‌تر برای سهامداران ایجاد می‌کنیم و با این انتقال رسمی سهام و صاحب سِمَت شدن سهامداران مردمی، پیشنهاد تشکیل مجمع عمومی سالانه شرکت‌های توسعه و ابنیه نیز فراهم می‌شود.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اضافه کرد: در قالب تشکیل مجمع عمومی سالانه سهامداران، شرایط حاکمیت شرکت را شاهد هستیم، به‌این مفهوم که سهامداران می‌توانند برای سهام خود تعیین تکلیف کنند و هیأت مدیره منتخب خود را برای راهبری مجموعه داشته باشند.

انتظاری عنوان کرد: از طرف گروه شرکت‌های پدیده و راهبران موجود، طرح توجیهی تشکیل مجمع عمومی دو شرکت ابنیه و توسعه در حال مطالعه، تدوین و ارائه است تا بتوانیم با اذن ستاد تدبیر خراسان رضوی مراحل آگهی رسمی و اجرایی تشکیل مجمع را انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن ابراز تاسف از عدم همکاری مدیرعامل سابق شرکت به‌منظور انتقال سهام به‌مردم، بیان کرد: سال گذشته گروه شرکت‌های پدیده تمام پیش نیازهای تشکیل مجمع عمومی سالانه دو شرکت توسعه و ابنیه  را فراهم و صورت‌های مالی و گزارش حسابرسی را تهیه و حتی امکان برگزاری مجمع و چگونگی حضور مردم در مجمع را به‌لحاظ اجرایی ایجاد کردیم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز افزود: با وجود اینکه سهامداران اصلی که متهمان پرونده هستند به‌ستاد تدبیر وکالتی داده و گفته بودند می‌توانید برای انتقال سهام به‌سهامداران مردمی اقدام کنید، وقتی تمام مراحل تشریفات اداری و تطبیق آمار و اطلاعات سهامداری را انجام دادیم و به‌سازمان بورس کشور مراجعه کردیم، متاسفانه با این اتفاق مواجه شدیم که سهامدار اصلی و متهم اول پرونده پدیده از طریق وکیل خود نامه‌ای به‌سازمان بورس داده و اراده خود را به‌عدم انجام سهام به‌نام مردم به‌اطلاع سازمان بورس رسانده بود.

انتظاری بیان کرد: همین موضوع سبب شد اتفاقی که می‌توانست سال گذشته رقم بخورد عقب افتاد و مشروط به‌برگزاری تشریفات و فرآیند رسیدگی به‌پرونده شد.

وی ضمن اشاره به‌اینکه چنانچه این افراد به تعهدات خود عمل می‌کردند، امروز وضعیت وضعیت پدیده متفاوت از آن چیزی است که اکنون است، بود، تصریح کرد: چنانچه این اتفاق رخ می‌داد امروز نماد پدیده در بازار سرمایه کشور درج شده بود، اما با اقدامی که وکیل پرونده انجام داد کار پروژه بیش از یک سال به‌تاخیر افتاد و در این میان بسیاری از برنامه‌ها و آرزوها با این شرایط تحقق پیدا نکرد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز ادامه داد: نکته جالب اینکه متهم اصلی در یکی از سه نامه‌ای که از زندان بیرون داد، ادبیات جدید را مطرح کرد و گفت «افرادی که از شرکت سهام خریداری کردند سهامدار هستند و نه سپرده‌گذار». معنی این عبارت این است که چنانچه سهامدار باشد در سود و زیاد شریک است.

انتظاری خاطرنشان کرد: افرادی که در گذشته در این پروژه بودند در پیام‌ها و مکاتباتی که با ما و دادستان داشتند، مدعی شدند سرمایه‌گذارانی داریم که می‌توانند سهام سرمایه‌داران جزء را جمع و پروژه را تمام کنند.

وی ادامه داد: به‌همین منظور از آنان خواستیم نامه‌ای بنویسند و در آن افراد حقیقی و حقوقی به‌صورت رسمی اعلام کنند آمادگی داریم سهام سهامداران جزء را جمع و پروژه را به‌اتمام برسانیم و در آن نامه شروط خود را هم بنویسند، اما نه در زمانی که دادگاه برگزار بود و نه امروز هنوز نامه‌ای مبنی بر اعلام آمادگی برای جمع‌آوری سهام و سرمایه‌گذاری دریافت نکردیم.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز تاکید کرد: رأی دادگاه در این پرونده یک نقطه عطفی برای حفظ و صیانتی حقوق سهامداران است، سهامداران دوره زیادی را صبوری کردند و به‌انتظار نشستند تا به‌نقد شوندگی سهام برسند و در حال حاضر نگاه‌ها معطوف به‌رأی دادگاه است.

انتظاری عنوان کرد: از این به‌بعد دولت و وزیر اقتصاد است که با توجه به‌سلسله جلسات در مشهد و تهران که با حضور مقامات و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد، اراده خود را به‌یک اقدام اجرایی نشان دهد.

وی تاکید کرد: نباید بعد از رأی دادگاه معطل یک پروژه و تشریفات باشیم، چرا که سهامداران باید این امکان را داشته باشند که به‌استیفای حقوق خود در حوزه سهامداری دست یابند.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اظهار کرد: البته سهامداران نباید عجله کنند، ما باید پیش‌نیازهای لازم برای ورود به‌بورس را به‌گونه‌ای انجام دهیم که حقوق سهامداران لحاظ شود.

پس از رأی دادگاه حمایت دستگاه حاکمیت را می‌خواهیم

انتظاری گفت: با این رأیی که صادر می‌شود رسالت دستگاه حاکمیت در پروژه تمام نمی‌شود، بلکه پروژه پدیده یک پروژه بزرگ چند هزار میلیاردی است که سهامداران زیادی دارد و در کش و قوس ادعاهای مختلف دستگاه‌های عمومی است، بنابراین باید حمایت دستگاه حاکمیت باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت اجرایی و راهبری از طریق مجمع عمومی به‌سهامداران واگذار می‌شود، بیان کرد: باید حمایت از هیأت مدیره منتخب ادامه یابد تا پروژه به‌نقطه اوج خود برسد.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز اضافه کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسامی به‌خصوص آنانی که پروژه پدیده در حوزه انتخابیه‌شان قرار دارد، این حمایت را از مجموعه پدیده و از حقوق و توقعات به‌حق سهامداران انجام دهند.

انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه میزان سهام این شرکت، گفت: هیچ رقم کارشناسی که از سوی فرد دیگری جز بخش کارشناسی مجموعه انجام شده و منعکس شده باشد  را قبول نداریم.

وی ضمن اشاره به‌اینکه مبنای قیمت‌گذاری و تخصیص سهم  همان چیزی است که کارشناسان ما اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: این رقم در سال 94، 9 هزار و 300 میلیارد تومان سهم بود.

مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز عنوان کرد: در این مدت جلساتی برگزار شد که برخی عجله کرده و نکاتی را رسانه‌ای کردند که این به‌نفع سهامداران نیست و کمکی نمی‌کند.

انتهای پیام/ 70070

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول