اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام‌جمعه اصفهان: تلاش برای هدایت وظیفه‌ای همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امروز همه افراد جامعه وظیفه دارند گروه‌های دوستان خود را از گمراهی حفظ و برای رشد یکدیگر تلاش کنند.

امام‌جمعه اصفهان: تلاش برای هدایت وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد بعد از ظهر امروز در آئین رونمایی از نهج‌البلاغه به خط بریل اظهار کرد: هر نعمتی که خداوند به انسان می‌دهد باری است که بر دوش او گذاشته می‌شود و چشم یکی از ابزارهایی است که در صورت عدم مراقبت زمینه‌ساز گمراهی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام ادامه داد: کور کسی نیست که نمی‌تواند ببیند، بلکه کور کسی است که نور ایمان در دل او نتابیده باشد و چنین فردی در روز قیامت نابینا خواهد بود، لفظ روشن‌دل که در توصیف وضعیت این قشر از جامعه استفاده می‌کنیم تعبیر بسیار مناسبی است و نور خدا بر دل آنان تابیده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اعطایی خداوند به انسان نه نعمت هستند نه نغمت؛ بلکه کاربرد ما از این ظرفیت‌ها نعمت یا نغمت بودن آنان را تعیین می‌کند، گوش، چشم و فضای مجازی نیز از همین قاعده پیروی می‌کند ‌و اگر کسی نتواند از آن‌ها به درستی استفاده کند نداشتن قابلیت بهتر از داشتن آن خواهد بود.

طباطبائی‌نژاد افزود: روشن‌دلان نباید به دلیل نداشتن یک ابزار ناامید شوند بلکه لازم است تا از ظرفیت‌های دیگر مانند قدرت فکری استفاده کنند و بر گروه‌های مشابه خود اثرگذار باشند، نباید تصور شود که این عزیزان به دلیل شرایطشان امکان گمراهی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: این وظیفه منحصر به روشندلان نیست و امروز همه افراد جامعه وظیفه دارند گروه‌های دوستان خود را از گمراهی حفظ و برای رشد یکدیگر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همانطور که خداوند زبان و دهان را برای تغذیه جسم قرار داده برای تغذیه روح نیز چشم و گوش را قرار داده است و روشندلان باید از ظرفیت شنیدن برای پیشرفت خودشان کمک بگیرند چرا که طبق قاعده‌ای طبیعی وقتی یکی از حواس سلب شود دیگر حواس تقویت می‌شوند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به قتل همسر شهردار سابق تهران گفت: ارتکاب چنین فاجعه‌ای توسط شخصی که زمانی وزیر آموزش و پرورش بوده، یعنی اگر خداوند لحظه‌ای هدایت خودش را از بنده بگیرد انسان به کارهای غلط دست خواهد زد و پیش از هر چیز باید از خدا بخواهیم تا ما را به اندازه چشم برهم‌زدنی به خودمان وانگذارد.

به گزارش فارس، مراسم رونمایی از نهج‌البلاغه به خط بریل بعد از ظهر امروز با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/63113/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول