اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بانک‌های خارجی به دنبال اتصال به سوئیفت روسیه

رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: برخی بانک‌های خارجی به دنبال اتصال به شبکه پیام رسان نقل و انتقال پول روسیه با هدف جایگزین شدن به جای سوئیفت، هستند.

بانک‌های خارجی به دنبال اتصال به سوئیفت روسیه

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه، اعلام کرد: بسیاری از بانک‌های خارجی به دنبال متصل شدن به شبکه پیام رسان نقل وانتقال پول روسیه که به جای سوئیفت ایجاده شده است، هستند.

وی در کنفرانس دانشجویی روسیه- اتحادیه اروپا در نخستین کنفرانس در مسکو گفت: دسترسی این شبکه برای بانک‌های خارجی باز است و ما در حال توسعه این شبکه برای شرکای تجاری خود هستیم.

نابیولینا در ادامه گفت: توسعه این شبکه شروع شده و قرار است بانک‌های خارجی از کشورهای مختلف به آن متصل شوند، تست اتصال آنها نیز انجام شده است، ما فکر می‌کنیم این شبکه توسعه بیشتری خواهد یافت.

روسیه توسعه شبکه SPFS در سال 2014  به دلیل تهدید به قطع دسترسی این کشور به سوئیفت آغاز کرد

رئیس کل بانک مرکزی روسیه می‌گوید: شبکه جایگزین سوئیفت در این کشور با همان استانداردهای سوئیفت عمل می‌کند و این مسئله باعث می‌شود، بانک‌هایی که می‌خواهند به آن متصل شوند، نیازی به تغییر مکانیزم درونی خود نداشته باشند، از طرف دیگر نه تنها بانک‌ها بلکه شرکت‌های بزرگ می‌توانند به صورت مستقیم به این شبکه متصل شده که البته تاکنون برخی از آنها به طور کامل به SPFS متصل شدند.

در حال حاضر استفاده از شبکه SPFS در روسیه عملا آغاز شده و رو به گسترش است و 18 درصد کل پیام‌های مربوط به نقل و انتقال پول در این کشور در قالب SPFS انجام می‌شود.

نابیولینا می‌گوید: بانک‌ها می‌توانند شبکه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بدون هیچ خطری به سرعت شبکه SPFS را جایگزین سوئیفت کنند.

در حال حاضر حدود 500 بانک، شرکت و مؤسسه مالی بزرگ در روسیه به شبکه SPFS متصل شده‌اند.

بانک مرکزی روسیه اوایل سال جاری اعلام کرد که شبکه جایگزین سوئیفت این کشور توسعه قابل توجهی داشته و استانداردهای آن با استانداردهای بین‌المللی تطابق دارد و به همین دلیل شرکت‌های خارجی می‌توانند به آن متصل شوند.

اتصال به این شبکه به شرکت‌ها و بانک‌های خارجی این امکان را می‌دهد که تحریم‌های غرب را  دور زده و بتوانند با شرکت‌های روسیه بدون قرار گرفتن در معرض تحریم‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول