اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار حامد کرزی به آمریکا درباره افزایش حملات هوایی در افغانستان

رئیس جمهور پیشین افغانستان با محکوم کردن حملات هوایی آمریکا در این کشور به آمریکایی‌ها هشدار داد که این حملات مانع از برقراری صلح در افغانستان خواهد شد.

هشدار حامد کرزی به آمریکا درباره افزایش حملات هوایی در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان حملات هوایی 2 روز گذشته نیروهای خارجی در فراه که منجر به کشته شدن چندین غیرنظامی در این منطقه شد، را محکوم کرد. 

وی در این باره در حساب توئیتر خود نوشت: نگرانی عمیق خود را از حملات هوایی نظامیان آمریکا در فراه که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در این منطقه شده را ابراز می‌کنم و از نظامیان آمریکایی می‌خواهم از اعمال خلاف روند صلح در افغانستان پرهیز کنند.

ساکنان فراه اعلام کردند که دو روز پیش در حملات هوایی نیروهای خارجی، دو غیرنظامی در بالابلوک کشته شده‌اند.

به گزارش فارس، حامد کرزی در طول سالیان گذشته همواره مواضع اعتراض‌آمیزی نسبت به جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان داشته است. وی در اظهار نظری گفته بود که آمریکا با استفاده از بزرگترین بمب خود در خاک افغانستان، حاکمیت ملی این سرزمین را نقض کرده و این توهین آشکار به عزت افغان‌ها است.

طی سال گذشته در افغانستان بیش از 10 هزار نفر از غیرنظامیان کشته یا زخمی شدند و سازمان ملل به‌تازگی اعلام کرد که یکی از دلایل این امر افزایش حملات هوایی نیروهای خارجی در این کشور است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول