اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«گوهر جان» با صدای وحید تاج رونمایی می‌شود

آلبوم موسیقی «گوهر جان» با آهنگسازی سلمان سالک، تنظیم عباس آزاد و آواز وحید تاج رونمایی می‌شود.

«گوهر جان» با صدای وحید تاج رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، آلبوم موسیقی «گوهر جان» با آهنگسازی سلمان سالک، تنظیم عباس آزاد و آواز وحید تاج، جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۸ در شهر کتاب الهیه رونمایی می‌شود. سخنران اصلی این مراسم محمد مرآتی دکترای انتوموزیکولوژی از فرانسه و استاد دانشگاه هنر است.

آلبوم «گوهر جان» شامل دو لوح فشرده است که در آن قطعاتی به آهنگسازی سلمان سالک بهمراه چند تصنیف قدیمی اجرا شده که عباس آزاد آنها را در قالب ارکسترال تنظیم کرده است.

بخش نخست این آلبوم شامل قطعه‌های «صدای بال ققنوسان» با شعری از شفیعی کدکنی، ساز و آواز بیات اصفهان و دشتی با غزلی از حافظ، درد گنگ با شعری از هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز عشاق  و فرود به  همایون با غزلی از حافظ و «آواز بلند» با شعری از هوشنگ ابتهاج است.

 

همچنین بخش دوم این آلبوم شامل چهار تصنیف از آهنگسازان قدیمی است. «گوهر جان» با شعر و آهنگی از محمدعلی امیرجاهد در وصف استاد ابولحسن صبا، «جان فزا» اثری از سید جواد بدیع‌زاده، «دیده و دل» با آهنگسازی عبداله جهان‌پناه و «فصل خزان» اثری از عبداله خادم میثاق.

نوازندگان سازهای ایرانی در این آلبوم عبارتند از: پویا سرایی نوازنده سنتور، پاشا هنجنی نوازنده نی، سلمان سالک نوازنده تار، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، مجید علیزاده نوازنده تنبک و دف.

همچنین نوازندگان سازهای کلاسیک در این آلبوم عبارتند از: علی جعفری پویان، میثم مروستی، میلاد عالمی نوازندگان ویلن، میثم مروستی، کاوه تسعیری نوازندگان ویلن آلتو، کریم قربانی و آتنا اشتیاقی نوازندگان ویلنسل، ناصر رحیمی نوازنده فلوت، داریوش بیژنی نوازنده کلارینت، پویان رمضانی نوازنده پیانو.

صدابرداری، میکس و مستر آلبوم «گوهر جان» را پویان رمضانی برعهده داشته است. عکاس این آلبوم معین هاشمی‌نسب و طراحی و گرافیک را حامد حکیمی انجام داده است.

آلبوم «گوهر جان» از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی و با همکاری مرکز نشر و پخش جوان تلفن روانه بازار موسیقی می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول