اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مجریان طرح‌های روستایی و عشایری افراد شاغل را بیمه کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان گفت: لازم است تا مجریان طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و عشایری، نسبت به بیمه کردن افراد شاغل اقدام کنند.

مجریان طرح‌های روستایی و عشایری افراد شاغل را بیمه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری پیش از ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: لازم است تا به‌منظور بررسی تسهیلات تعهدشده، اما پرداخت‌نشده جلسه‌ای برگزار و تصمیم‌گیری شود.‌

وی افزود: به‌منظور انجام هماهنگی در خصوص طرح‌های راکد و انصرافی، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه اجرایی مرتبط، بانک‌ها و متقاضیان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان ادامه داد: به‌منظور حل و فصل مسائل و همچنین تعیین نحوه مشارکت بیمه اشتغال روستایی لازم است تا جلسات مشترک تأمین اجتماعی و صندوق بیمه و عشایر به انجام رسد.

عسگری اضافه کرد: لازم است تا مجریان طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و عشایری، نسبت به بیمه کردن افراد شاغل اقدام کنند.

وی تأکید کرد: از سوی مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان و بانک توسعه تعاون در راستای رفع مشکلات طرح‌های مربوط به کمیته امداد هماهنگی و تعامل لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان بیان کرد: تسهیلات انحرافی با قید فوریت اطلاع‌رسانی شود و در صورت لزوم برخورد لازم صورت گیرد.

عسگری خاطرنشان کرد: طرح‌های بلاتکلیف روستایی که به‌صورت ملی مصوب شده، اما تسهیلات آن پرداخت نشده است، در اسرع وقت پیگیری شود.

به گزارش فارس؛ در استان سمنان 406 طرح روستایی و عشایری انعقاد قرارداد شد که از این میزان به 400 طرح تسهیلات پرداخت شده است.

تاکنون 298 طرح روستایی و عشایری از سوی کمیته نظارت استانی و شهرستانی موردبازدید و بررسی قرار گرفت که تعداد 170 طرح با میزان پیش‌بینی اشتغال 400 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

از تعداد 400 نفر میزان اشتغال پیش‌بینی‌شده، 311 نفر شاغل شده‌اند که 145 نفر آنها بیمه شده و 166 بیمه نفر نشده‌اند و درمجموع 78 درصد اشتغال محقق شده است و باید در خصوص 90 نفر اشتغال باقی‌مانده بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

در بخش کشاورزی نیز 151 طرح مصوب و انعقاد قرارداد شده و 67 درصد طرح‌ها محقق شده‌اند و 33 درصد باقی مانده است که بخشی به علت عدم تکمیل ظرفیت با توجه به شرایط اقتصادی محقق نشده‌اند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول