اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش 10 درصدی مصرف برق در گچساران نسبت به سال گذشته

رئیس اداره برق گچساران با اشاره به افزایش میزان مصرف برق در این شهرستان گفت: میزان مصرف برق درگچساران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

افزایش 10 درصدی مصرف برق در گچساران نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری شهرستان گچساران با ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی روانگرد اظهار کرد: چهار هزار مگاوات برق  در کشور کمبود داریم که راهی جز مدیریت مصرف با اعمال خاموشی‌های با برنامه نداریم.

 وی مهمترین راه و بهترین روش برای جبران کمبود تولید برق در کشور را الگوی مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: بیشترین مصرف برق در سه ماهه تابستان شکل می گیرد که برای جبران کمبود برق در 9 ماهه دیگر از سال پنج هزار مگاوات برق بایستی تولید شود.

 رئیس اداره برق گچساران با اشاره به بارندگی‌های سیل‌آسا در نیمه دوم سال گذشته و اویل سال جاری گفت: تنها 10درصد از تولید برق از نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود.

 روانگرد ابراز کرد: پیک مصرف برق در این روزها به  57 مگاوات رسیده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی می‌توان از بروز خاموشی‌های احتمالی برق پیشگیری کرد.

 روانگرد ادامه داد: 60درصد برق مصرفی استان در شهرستان گچساران آن هم به دلیل اقلیم گرمسیری این شهرستان مصرف می‌شود.

 وی با اشاره به افزایش پیک بار مصرف برق در این شهرستان اذعان کرد: برق کشاورزان این شهرستان در ساعات اوج مصرف از ساعت 13 الی 17 بعدازظهر به صورت خودکار قطع خواهد شد.

 روانگرد با بیان اینکه هم‌اکنون تولید برق در مرحله بحران قرار گرفته است، تصریح کرد: با مصرف بهنیه برق می‌توان به سادگی از این بحران خارج شد.

 وی خواستار کاهش ساعات ادارای و تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به مدت یک ماه شد و گفت: با کاهش ساعت ادارای و خاموشی وسایل سرمایشی ادارات می‌توان از خاموشی با برنامه جلوگیری کرد.

 این مسوول با بیان اینکه در سال گذشته  با مصرف بهینه از برق با خاموشی  مواجه نبودیم، اذعان کرد:   یکی از ساده‌ترین راهکار صرفه جویی در مصرف برق خاموش کردن لامپ‌های اضافی  و جدا کردن لوازم برقی در حالت آماده به کار از پریز می تواند تا  10 درصد برق مصرفی را کاهش داد.

روانگرد با بیان اینکه حدود 46 هزار مشترک برق در سطح شهر و روستاهای این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: 70 درصد مشترکان برق  معادل 32 هزار مشترک در بخش شهری و30 درصد در بخش روستایی است.

رئیس اداره برق گچساران خاطرنشان کرد:اکنون 90 درصد مشترکان برق در این شهرستان در بخش خانگی و 10 درصد در بخش صنعتی است.

 وی افزود: اصلاح و بهینه‌سازی، بهسازی شبکه‌های برق‌رسانی فرسوده، روشنایی معابر، توسعه و احداث در برنامه کاری اداره برق این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/82031

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول