اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

دومین سالگرد انتقام موشکی سپاه از داعش/ تصاویری جدید از محل اصابت موشک‌ها

تصاویری از محل برخورد موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری در حمله موشکی خردادماه ۹۶ منتشر شده است که در آن به خوبی موقعیت اهداف قبل و بعد از برخورد مشخص شده است.

دومین سالگرد انتقام موشکی سپاه از داعش/ تصاویری جدید از محل اصابت موشک‌ها

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، ۱۷ خردادماه سال ۱۳۹۶ و در یک روز گرم بهاری حملات تروریستی تهران اتفاق افتاد. نخستین حمله ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح و توسط یک گروه سه نفره از تروریست‌های داعشی به ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی بود و حمله دوم در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه توسط عامل انتحاری به مرقد مطهر امام خمینی(ره) رخ داد که در این حمله عامل انتحاری پس از عدم موفقیت در ورود به محدوده حرم، خود را در محوطه صحن منفجر کرد.

در مجلس شورای اسلامی اما مهاجمان پس از ورود به محوطه ساختمان دفتر نمایندگان، شروع به تیراندازی کردند که در نهایت منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان شد.

          بیشتر بخوانید: جزئیات «چهارشنبه سیاه» به روایت خبرنگار پارلمانی/ سرکوب داعش در قلب تهران

پس از اتمام عملیات تروریستی و در همان روز ۱۷ خردادماه، سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای وعده انتقام از این عملیات تروریستی را به ملت ایران داد و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی گذارد.

پس از صدور این بیانیه، لحظه شماری‌ها برای انتقام سپاه از آمرین و سرکردگان تروریست‌های تکفیری آغاز شد و نهایتا در ساعت ۲۳ روز ۲۸ خردادماه ۱۳۹۶ در عملیاتی که بنام «لیلة القدر» نامگذاری شد، سپاه پاسداران در حمله به مقر ترویست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه به وسیله ۶ فروند موشک بالستیک از نوع قیام و ذوالفقار، انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده شهدای عملیات تروریستی ۱۷ خرداد را گرفت.

            بیشتر بخوانید: حمله موشکی سپاه به مقرّ فرماندهی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه

در این عملیات تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین که از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کردستان و کرمانشاه شلیک شد، پس از عبور از آسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف خود در دیرالزور اصابت کرد.

            بیشتر بخوانید: «قیام» سپاه با «ذوالفقار» بر سر تروریست‌ها فرود آمد

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح این عملیات،‌گفت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تاکید کرد: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله ۷۰۰ کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست.

اکنون و در دومین سالگرد این عملیات غرورآفرین، تصاویری از محل برخورد موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری منتشر شده است که در آن به خوبی موقعیت قبل و بعد از برخورد مشخص شده است.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول