اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدیرکل همچنان وعده می‌دهد/ موزه مطبوعات آذربایجان، همچنان پشت درهای بسته

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مطمئن باشید تا وقتی که مدیرکل هستم موزه مطبوعات آذربایجان را افتتاح خواهم کرد.

مدیرکل همچنان وعده می‌دهد/  موزه مطبوعات آذربایجان، همچنان پشت درهای بسته

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی با عنوان "نهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز" اظهار کرد: این نمایشگاه در تاریخ ۱۱ الی ۱۵ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود و از جمله برنامه‌های توسعه و ترویج و رشد زیرساخت‌های گردشگری است.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی شخص محور نبوده بلکه برنامه‌محور است، تصریح کرد: تهیه سند تدوین گردشگری از جمله برنامه‌های استان بوده که در این زمینه ۱۶۳ قرارداد و ۸۰۷ پروژه انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، بیان کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه در قالب ۶۲ پروژه سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در استان صورت گرفته است که همکاری با بانک‌ها برای اصلاح زیرساخت‌های گردشگری در اولیت اصلی است.  

وی با اشاره به اینکه سند توسعه گردشگری تا پایان افق ۱۴۰۰ دارای سند و برنامه می‌باشد و در شورای کارگروه گردشگری استان تصویب شده و سپس در شورای اداری به تصویب نهایی رسیده است، افزود: میراث فرهنگی پنج برابر بودجه خود را در استان هزینه می‌کند در حالیکه اکنون ۱۲۶ میلیارد تومان پروژه در استان در حال انجام  است.

آبدار با تاکید بر اینکه متخصصان، فعالان صنعت گردشگری و دانشگاهیان با تلاش سه ماهه این سند را تدوین کرده‌اند، ابراز کرد: قبلاً ما ۷ هزار و ۴۰۰ تخت در استان داشتیم که اکنون با مجوز رسمی به ۱۰ هزار و ۶۸۰ تخت رسیده‌اند که با احداث و صدور مابقی مجوزها به ۱۵ هزار و ۳۰۰ تخت خواهیم رسید. 

وی با اشاره به فعالیت یک شرکت ژاپنی در تبریز، توضیح داد: این شرکت برای  مطالعات محور جاده ابریشم، شهر تبریز را قبول کرده‌اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، خاطرنشان ساخت: ۲۱ مگا پروژه با ۶۵۵ زیر پروژه در طول افق ۱۴۰۰ عملیاتی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اذعان داشت: آذربایجان‌شرقی در طول سه سال گذشته جزو پنج استان برتر کشور در پنج آیتم تخصصی است و این نشان از آن دارد که تبریز ۲۰۱۸ موثر بوده  و در رشد توسعه گردشگری و زیرساخت‌ها موفق بودیم.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان ایجاد مسیرهای گردشگری تنوع ساز است، افزود: نباید همه سفرها صرفا فقط به یک مسیر  باشد، چراکه استان آذربایجان‌شرقی دارای زیبایی‌هایی منحصر به‌فرد است. 

آبدار با اشاره به اینکه برای ارزیابی ۶۰ شاخص وجود دارد، ادامه داد: در مجموع ارزیابی پنج استان در کشور معرفی شده است و میراث فرهنگی استان در بخش سرمایه‌گذاری رتبه اول را دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، ابراز کرد: من بازنشسته نیستم و اگر دستگاهی بخواهد نگه دارد می‌تواند نگه دارد و زمانی که بگوید برو، حتما دست‌شان را خواهم بوسید و می‌روم. 

وی افزود:در رابطه با موزه مطبوعات اعلام کرده‌ایم که باید محتوا بدهند ولی طبق اعلام مدیر موزه‌ها هنوز هیچ محتوایی به ما نداده‌اند و حتی آقایان عزیزی‌راد و زینالی آمده بودند که به آنها نیز اعلام کردیم طرح محتوایی ارائه کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در واکنش به عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مبنی بر اینکه محتوا موزه مطبوعات آذربایجان تحویل  میراث فرهنگی شده است، عنوان کرد: مدیر موزه‌های میراث فرهنگی استان را امروز دعوت کرده و از گروه کارشناسی می‌خواهم تا پنجشنبه این هفته نظرات خود را اعلام کنند و مطمئن باشید تا وقتی که مدیرکل هستم این موزه را افتتاح خواهم کرد. 

 

 

گزارش فارس حاکی است، با وجود اقبال چشمگیر مردم شهر تبریز به بازدید از موزه‌های شهر و با توجه به از میان رفتن و آسیب دیدن بسیاری از مستندات و آثار تاریخی مطبوعاتی از جمله آرشیوها، عکس‌ها و حتی خاطرات بزرگان مطبوعاتی تبریز، راه‌اندازی نشدن موزه مطبوعات در شهر اولین‌های مطبوعاتی کشور جای سوال دارد.

فعالان مطبوعاتی و اهالی رسانه در آذربایجان و شهر تبریز همواره با تمام توان حامی میراث کهن و ارزشمند منطقه و کشور بوده‌اند و با توجه به غنای تاریخی فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی در این منطقه، شایسته است، مسوولان امر به جای دادن وعده‌های جدید در مناسبت‌های خبری مختلف، به گفته‌های قبلی در این زمینه عمل کنند و به احیا و معرفی جایگاه مطبوعات شهر تبریز یاری رسانند.

اهالی رسانه شهر، رویای خانه‌دار شدن مطبوعات و تولد موزه مطبوعات آذربایجان در شهر اولین‌های ایران را با فوت کردن شمع 10 سالگی این پرونده قطور سپری کرده و با این وجود با تمام توان برای تولد این موزه ارزشمند ایستاده‌اند.
 

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول