اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آنچه در جلسه شورای شهر بندرعباس گذشت

صبح امروز یکصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس برگزار شد.

آنچه در جلسه شورای شهر بندرعباس گذشت

به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس جلسه صد و بیست و دوم  شورای شهر بندرعباس با تاخیر ۵۰ دقیقه ای  و با  حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان هرمزگان برگزار شد.

فیصل دانش رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه که با دستور کار تعامل و هم اندیشی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اداره کل پدافند غیرعامل استان هرمزگان برگزار شد ضمن طلب پوزش از حضار و خبرنگاران گفت: شورا و مجلس هر گاه به حد نصاب نرسند باید وقفه ای در آن ایجاد شود تا اعضا به حد نصاب برسند.

لزوم تثبیت فرهنگ نجات و پدافند غیرعامل

رضا حیدری زاده عضو شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: در شهر بندرعباس بیش از ۴۰ درصد بافت فرسوده وجود دارد و اگر اتفاقی بیفتد باید با لودر اجساد را دفن کنیم و نه تنها جان پناهی نداریم فضای باز برای چادر زدن مردم در مواقع ضروری هم در شهر بندرعباس وجود ندارد.

وی بیان کرد: ما پدافند غیرعامل را جدی نگرفته ایم و بایستی فرهنگ نجات و پدافند غیرعامل را برای مردم تقویت کنیم و هفتگی مانورهای پدافندی را در مدارس برگزار کنیم تا این فرهنگ را تثبیت کنیم.

حیدری زاده خاطرنشان کرد: برای بندرعباس در طرح جامع باید یک شهرستان دیگر را بعنوان پشتیبان قرار دهیم تا در مواقع ضروری از کمک آن ها استفاده کنیم. 

جانمایی ادارات بحرانی است

کیانوش جهانبخش گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر روز انتظار بحران را باید داشته باشیم که همه آن‌ها مربوط به بلایای طبیعی نیست و گاها مدیریت‌ها موجب این امر می‌شود.

وی با اشاره به مستقر بودن اداره کل پدافند غیر عامل در ساختمان استانداری  قدیم بیان کرد: اداره کل پدافند غیر عامل در ساختمانی قرار گرفته است که خود بحرانی است و این مسئله بیانگر توجهات به پدافند غیرعامل در سطح استانداری است.

جهانبخش تاکید کرد: در بحث جانمایی‌های ساخت و سازها در بندرعباس اکثر ادارات در جاهای نامناسبی ساخته شده است و خود استانداری در جایگاهی بحرانی قرار گرفته و هرگونه عملیات نظامی می توان در آنجا انجام داد.

وی با اشاره به بافت فرسوده ی شهر بندرعباس گفت : اگر بارندگی در بندرعباس با یک زلزله ی ۴ ریشتری همراه شود محلات حاشیه ای بندرعباس به یک گور دسته جمعی تبدیل می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

طرح های پدافند غیرعامل با طرح تفصیلی شهر بندرعباس همخوانی ندارد

جواد بلارک نائب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: زیرساخت‌های ما و اراضی که واگذار شده است در شهر بندرعباس دچار مشکل هستند و اگر اتفاقی  بیافتد برای امدادرسانی با مشکل روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح‌های پدافند غیرعامل با طرح تفضیلی شهر همخوانی ندارد و در شهر بندرعباس و محلات نیاز است راه و شهرسازی وقتی زمین واگذار می‌کند به این مسائل توجه کند.

بلارک  تصریح کرد : اگر زلزله‌ای بیاید برای نگهداری متوفی اصلا سردخانه مناسب نداریم و نیاز است دستگاه‌های دیگر هم به کمک شهرداری بیایند.

لزوم تقویت شهرستان‌های مجاور برای امدادرسانی به بندرعباس در مواقع بحران

فیصل دانش رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: در بحث جان‌پناه باید فکر اصلی بشود و توجه داشته باشیم جان‌پناه‌های امروزی که در دنیا مطرح است اصلا به شکل سنتی نیست به طور مثال در جنگ جهانی دوم جان پناه شهر پاریس متروی این شهر بوده است.

وی یادآور شد: در زلزله بم مشکلی که پیش آمد این بود که خود دستگاه‌های امدادرسان هم زیر آوار قرار گرفتند و امروز در دنیا یک شهر برای خودش ساختار امدادی ایجاد نمی‌کند و  شهرهای مجاور را برای امدادرسانی تقویت می‌کند  که لازم است این دستگاه‌ها در شهرهای مجاور بندرعباس تقویت شوند تا در مواقع بحران به کمک بندرعباس بیایند.

دانش با تاکید بر استفاده بسیار از خورشید گفت: باید با ایجاد تاسیسات تولید انرژی خورشیدی، در مواقع بحران از آن استفاده کنیم.

انتخاب نماینده شورای شهر بندرعباس در شورای شهرستان بندرعباس و یک حاشیه

دستور دوم جلسه، انتخاب نماینده شورا جهت عضویت در شورای اسلامی شهرستان بندرعباس بود که اسلام باوقار و فرزانه آرامش کاندید شدند. رأی‌گیری در مرحله اول به صورت مساوی و در مرحله دوم انتخابات نیز نتیجه به صورت ۵-۵ مساوی در آمد. در نتیجه کار به قرعه‌کشی کشید و فرزانه آرامش به عنوان نماینده شورای شهر بندرعباس در شورای شهرستان بندرعباس انتخاب شد.

گفتنی است، اکثریت اعضای شورای شهر بندرعباس بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که یکی از کاندیداها به نفع دیگری کنار برود اتفاقی که هیچ‌کدام از نامزدها حاضر به انجام این کار نشدند.

فاطمه جراره عضو شورای شهر بندرعباس ضمن دعوت اعضا به آرامش و اخلاق بیان کرد: اختلافات به کار شورا آسیب می‌زند و این مسئله زیبنده نیست و باید از ایجاد تقابل بی‌جا پرهیز شود. این اختلافات باعث می‌شود شورا نتواند به نظارت اصلی خود بر شهرداری به خوبی بپردازد.

وی ادامه داد: بهتر است یکی از کاندیداهای عضویت در شورای شهرستان بندرعباس با توجه به اینکه این شورا جلسات زیادی نیز ندارد، به نفع دیگری کناره‌گیری کند.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول