اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسأله کپی رایت در کشور باید حل شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه باید مسأله کپی رایت را در کشور حل کنیم گفت: تا زمانی که به دارایی‌های فکری و معنوی رسمیت نبخشیم و از حقوق این نوع دارایی‌ها دفاع نکنیم اقتصاد فرهنگی قابل دفاع نخواهد بود.

مسأله کپی رایت در کشور باید حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید ابوالحسن فیروزآبادی عصر امروز در «نشست صمیمانه فعالان حوزه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» که در سالن همایش تالار مرکزی شهر قم برگزار شد با اشاره به اینکه توسعه فضای مجازی صنعت و اقتصاد فرهنگی در جهان بسیار پیچیده شد، گفت: توسعه فضای مجازی منجر به افزایش تعدادو گسترش تنوع بازیگران در این حوزه شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دنیا حوزه‌های اقتصاد، علم و سیاست اجتماعی شده اند، گفت: در مرکز ملی فضای مجازی کشور اقتصاد دیجیتال را در بخش خدمات و اقتصاد فرهنگ را در بخش تولید محتوا در نظر گرفته‌ ایم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه اقتصاد محتوا در سه بخش آموزش، سرگرمی و رسانه و پیام رسان‌ها مورد توجه قرار دارد، گفت: باید در این حوزه توسعه ای متقارن و متوازن را شاهد باشیم.

وی توازن جغرافیایی را از مسائل مهم در اقتصاد فرهنگی دانست و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در استان‌‌ها اقدام قابل توجهی است که از تراکم در تهران می کاهد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی حجم اقتصاد فرهنگی ما کم است، اضافه کرد: باید مسئله کپی رایت را در کشور حل کنیم و تا زمانی که به دارایی‌های فکری و معنوی رسمیت نبخشیم و از حقوق این نوع دارایی‌ها دفاع نکنیم اقتصاد فرهنگی قابل دفاع نخواهد بود.

وی ضرورت تقویت اقتصاد فرهنگی در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: در مرکز ملی فضای مجازی به دنبال این هستیم که مشکلاتی نظیر حریم خصوصی و... را برطرف کنیم.

انتهای پیام/2258/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول