اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راه‌اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی نیازمند اهتمام ملی است

استاندار یزد فرآوری مواد معدنی در استان را امری ضروری دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی نیازمند اهتمام ملی است.

راه‌اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی  نیازمند اهتمام ملی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی طالبی عصر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، گفت: استان یزد با داشتن حدود یک و چهار دهم درصد جمعیت کشور، سهم دو و سه دهم درصد از اقتصاد ملی بدون نفت را به خود اختصاص داده که این موضوع نشان دهنده جدیت و تلاش مردم یزد است.

وی افزود: همچنین استان یزد به لحاظ تولید نیز در رتبه دوم کشور قرار گرفته و علی رغم تمام محدودیت‌هایی که استان با آن مواجه است، این توفیق برای یزد ایجاد شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی اهتمام ملی نیاز است، اظهار داشت: انشاالله با تصمیماتی که به عنوان مصوبه در صورت جلسه ستاد می‌آید، در مسیر رفع این مشکلات قدم‌های ارزشمندی برداشته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: درواقع در بحث تأمین خوراک واحدهای فرآوری، متأسفانه با وجود سرمایه‌گذاری‌های بسیار کلانی که صورت گرفته و همچنین اشتغال بسیار خوبی که در واحدهای معدنی و فرآوری مواد معدنی ایجاد شده، برخی محصولات معدنی به خارج یزد فروخته می‌شود.

وی، فرآوری مواد معدنی در استان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انجام این مهم نیازمند حمایت و ورود جدی دولت است؛ چنانچه وزارت صنعت و معدن باید واگذاری‌های معدنی را با اولویت سرمایه گذاری در داخل استان انجام دهد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به همدلی موجود در بین اعضای شورای تأمین استان یزد، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه اقتصادی همدلی بسیار خوبی در شورای تأمین وجود دارد و همه در راستای رفع مشکلات قدم بر می‌دارند؛ چنانچه مسئولان و دست اندرکاران یزد آماده حمایت از سرمایه گذاری در استان هستند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول