اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای طرح ورزش خیابانی برای اولین بار در استان هرمزگان

رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس گفت: برای اولین بار طرح ورزش خیابانی در سطح استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

 اجرای طرح ورزش خیابانی برای اولین بار در استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین رئیسی صبح امروز در دومین جلسه شورای ورزش همگانی شهرستان با اعلام اینکه دو طرح را در سال جاری اجرا خواهیم کرد اظهار داشت: طرح ورزش خیابانی و طرح برگزاری هر هفته یک جشنواره ورزشی ویژه بانوان، از برنامه‌های اداره ورزش و جوانان بندرعباس برای پویایی و نشاط مردم این شهر است.

 وی با اشاره به اینکه  طرح ورزش خیابانی تنها در ۳ کشور دنیا به صورت مقطعی برگزار شده است و در کشور نیز تنها چند استان به صورت نه چندان موفق برگزار کرده‌اند افزود: طرح فوق تا پایان سال جاری در سه منطقه شهری و بخش‌های تابعه برگزار خواهد شد.

 دبیر شورای ورزش همگانی بندرعباس با تأکید بر اینکه به دنبال گسترش و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سطح شهر بندرعباس هستیم بیان کرد: در اجرای آن نیز در دستگاه‌های مختلف از جمله هلال احمر، پلیس راهور و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در کنار ما خواهند بود.

 رئیسی اجرای برنامه‌های ورزش همگانی در شهر و در بین مردم و مسؤولین را عامل مهمی در کاهش بیماری‌ها برشمرد و گفت: ۲۰ بازی از رشته‌های ورزشی مختلف از جمله بسکتبال، والیبال، دارت، شطرنج، روپایی و غیره گنجانده شده است.

وی به آمار ارائه شده در خصوص کم تحرکی مردم استان اشاره و تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده، هرمزگان جزء ۵ استان کم تحرک کشور می باشد که با اجرای این برنامه‌ها میزان تحرک و پویایی مردم افزایش و به سلامت جامعه کمک خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس، طرح هر هفته یک مسابقه در یک محله بندرعباس ویژه بانوان را یکی دیگر از طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای اجرا ذکر و خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی و دیدگاه منفی بعضی از خانواده‌ها را نسبت به ورود بانوان به ورزش، به دنبال درگیر کردن بانوان در ورزش هستیم که این طرح با همکاری بسیج شهرستان برگزار خواهد شد.

 رئیسی در پایان ضمن تقدیر از بخشداران و شهرداران نواحی بندرعباس در برگزاری جشنواره‌های سال قبل افزود: امیدواریم باز هم با همکاری آنها بتوانیم این طرح‌ها را همچون طرح سال گذشته با موفقیت اجرا کنیم.

رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ جشنواره فرهنگی ورزشی در شهرستان بندرعباس برگزار کردیم افزود: این جشنواره در سال ۹۸ به ۵۰ جشنواره خواهد رسید و برای اولین بار نیز طرح ورزش خیابانی در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۸۰۴۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول