اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ترجمه تفسیر حافظ به زودی راهی لندن می‌شود/ رونمایی فردا با حضور خرمشاهی

مدیر انتشارات شمع و مه گفت: رونمایی از نسخه انگلیسی حافظ با حضور مولف و همچنین دکتر جین لویسون ایران شناس از دانشگاه لندن فردا برگزار می‌شود.

ترجمه تفسیر حافظ به زودی راهی لندن می‌شود/ رونمایی فردا با حضور خرمشاهی

افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره رونمایی از جدیدترین اثر بهاالدین خرمشاهی اظهار داشت: رونمایی از نسخه انگلیسی حافظ با حضور مولف و همچنین دکتر جین لویسون ایران شناس از دانشگاه لندن فردا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب به تازگی منتشر شده ابراز داشت: به دلیل اینکه استاد خرمشاهی امکان حضور در خارج از کشور را ندارند، ابتدا این کتاب در ایران رونمایی می‌شود و سپس در دانشگاه لندن رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

به گفته شحنه‌تبار، این اثر ترجمه اشعار حافظ نیست. در واقع ترجمه تفسیر حافظ است. این کتاب بیشتر استفاده آکادمیک دارد و از زوایای مختلف سخن حافظ را در سیاست و تفسیر قرآن بیان می‌کند.

مدیر انتشارات شمع و مه تصریح کرد: این اثر در ۵۰۰ صفحه و یک مجلد منتشر شده است. البته ناشر نسخه فارسی کتاب انتشارات ناهید بوده و ناشر نسخه انگلیسی هم شمع و مه است. این اثر توسط مجتبی و لیلا حبیبی ترجمه و با ویراستاری اوکالاهان و همچنین نمونه‌خوانی ساجده اثنی عشری آماده رونمایی است.

وی اضافه کرد: در این مراسم جین لویسون، ایران‌شناس و حافظ‌شناس برجسته نیز حضور داشته و به ایراد سخن می‌پردازد. مراسم رونمایی در ایران فردا در تهران، ساعت ۹ صبح در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی خیابان طالقانی پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول