اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سخنگوی هیأت رئیسه: مجلس اموال و دارایی نمایندگان را شفاف اعلام می‌کند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: از آنجایی که قانون «از کجا آورده‌ای» شامل نمایندگان مجلس هم می‌‌شود لذا اموال نمایندگان به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

سخنگوی هیأت رئیسه: مجلس اموال و دارایی نمایندگان را شفاف اعلام می‌کند

اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان اظهار داشت: مجلس این آمادگی را دارد که اموال و دارایی نمایندگان مجلس را شفاف و از این قانون حمایت کند.

وی افزود: هنوز این قانون به دست مجلس نرسیده است اما همه مسئولان باید دارایی‌های خود را قبل از ورود به مسئولیت و بعد از اتمام مأموریت و مسئولیت باید شفاف و روشن به قوه قضاییه ارائه کند البته بخشی از اینها محرمانه است و دلیلی ندارد که همه اینها شیشه‌ای باشد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: برخی کشورها به صورت شیشه‌ای و روشن دارایی مسئولان خود را مشخص می‌کنند و برخی کشورها سوءاستفاده می‌کنند چه ایرادی دارد رئیس جمهور یا وزیر یک کشوری قبل از ورود یک سرمایه‌دار باشد اما سرمایه او مشخص است. پایان آن هم کاملاً شفاف است لذا هیچ گاه نمی‌تواند در سمت خود نسبت به تعهدات خود به گونه‌ای دیگر عمل کند.

عباسی بر همین اساس اضافه کرد: ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم تا میزان حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنیم و همچنین اموال و دارایی‌هایی که داریم را به قوه قضاییه ارائه کنیم.

وی با اشاره به روال اجرای قانون مزبور خاطرنشان کرد: روال این گونه قانون‌ها به گونه‌ای است که قوه قضاییه سازوکاری را فراهم کند چرا که تاکنون سابقه‌ای وجود نداشته است البته درباره دولت و قوه مجریه وجود داشته اما برای قوه مقننه وجود نداشته است لذا می‌توانند این فرمت را برای مجلس نیز آماده کنند و مجلس هم آمادگی دارد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: ما در هیأت رئیسه هم اعلام آمادگی می‌کنیم و حتماً هم همکاران ما استقبال می‌کنند.

عباسی در خاتمه بیان داشت: اگر قوه قضاییه قانون «از کجا آورده‌ای» را اجرا کند، قاعدتاً برای نمایندگان مجلس هم صدق می‌کند، لذا مجلس این آمادگی را دارد تا اموال و دارایی‌های نمایندگان را شفاف اعلام کند و قطعا نسبت به این موضوع اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول