اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزیر نیرو: جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از جلوه‌های نوین توسعه یافتگی است

وزیر نیرو گفت: سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب تصفیه شده یکی از جلوه‌های نوین توسعه یافتگی در دنیا است.

وزیر نیرو: جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از جلوه‌های نوین توسعه یافتگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، رضا اردکانیان ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوانسار اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی اما پروژه‌ فاضلاب شهری برای مردم این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو با بیان اینکه دغدغه تمام مسؤولان به نسبت وظیفه افزایش رضایتمندی مردم است و با احساس رضایتمندی مردم وجدان کاری بهتری در مسؤولان حاصل می‌شود، افزود: افزایش رضایتمندی مردم فرایند خدمات‌رسانی مسؤولان را بیشتر خواهد کرد.

وی اذعان کرد: شیوه انتقاد از سختی‌ها نباید به نوعی باشد که خدشه‌ای به رضایتمندی مردم وارد شود، در مقایسه با ادوار مختلف سطح کیفیت و کمیت در کشور ما به مراتب بیشتر از سایر کشورهای دیگر بوده است اما احساس نارضایتی مردم ناشی از سوء مدیریت‌ در روش‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب تصفیه شده یکی از جلوه‌های نوین توسعه یافتگی در دنیا است، گفت: هر چه کشورهای توسعه یافته باشند به حفظ محیط زیست اهمیت بیشتری می‌دهند و از طرفی کشورهای عقب افتاده به اجرای این طرح‌ها توجهی ندارند و دچار آلودگی بیش از حد هستند، طبق آمار اجلاس سازمان ملل از هر سه نفر در دنیا یک نفر به سیستم بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

اردکانی خاطرنشان کرد: امروز دویست و بیست و یکمین تصفیه‌خانه کشور در خوانسار افتتاح شد که از دست آوردهای نظام و ثمره خون شهدا است، در طول 40 سال پیروزی انقلاب که هشت سال آن جنگ تحمیلی بود طرح‌های توسعه زیادی در صنعت فاضلاب کشور اجرا شده است در حالی است که در رژیم گذشته فقط چهار طرح فاضلاب انجام شده بود.

وی گفت: الویت نخست دولت تدبیر و امید آب‌رسانی به مناطق روستایی و اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری است، از آنجایی که مردم در تجربه خشک‌سالی صبوری کردند امسال شاهد سالی ترسالی هستیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم، دشمن صبر و تحمل مردم را نشانه گرفته و لازم است که تاب‌آوری جامعه را افزایش دهیم.

وی  گفت: از سال 92  تاکنون در هر هفته 32 روستا دارای شبکه آب‌رسانی شدند و در سال جاری آمار هر هفته 30 روستا است، این آمار قابل گفتن در مقابل کشورهای توسعه یافته دنیا است، در حالی که در کشورهای ایالت متحده آمریکا در مدیریت بحران سیل با مشکل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان 207 پروژه آب و فاضلاب با اختصاص اعتباری بالغ بر 8 هزار و 700 میلیارد تومان در حال اجرا است که 63 درصد عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/63071/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول