اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح ترکیب دام در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: با اجرای پایلوت طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک در این استان در بخش دامپروری تحول ایجاد می‌شود.

اجرای طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ذبیح‌الله غریب از اجرای طرح ترکیب دام در این استان خبر داد و گفت: با اجرای پایلوت طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک در این استان در بخش دامپروری تحول ایجاد می‌شود.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح ترکیب ژنتیکی ۱۰ هزار راس دام سبک این استان در یک دوره ۳ ساله، افزود: با الگو و پایلوت شدن این طرح ملی در استان از سوی وزارت جهادکشاورزی در سال‌جاری، تولیدات دامی با کیفیت منطقه بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پُر تولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می‌شود.

غریب تصریح کرد: با اجرای موفق طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد لری و بختیاری با نژاد «رومانف» در روستاهای چهارمحال و بختیاری، میزان دوقلوزایی گوسفندان افزایش پیدا می‌کند.

 مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افزایش بهره‌وری دام‌ها باعث اقتصادی شدن تولید و افزایش درآمد دامداران روستایی می‌شود که یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری، استفاده از روش های نوین پرورش و اصلاح نژاد دام است.

وی اضافه کرد: این طرح به‌منظور حمایت از دامداران چهارمحال و بختیاری و کاهش آسیب به بخش تولیدات و مخازن ژنی گوسفند و بز، افزایش بهره‌وری و کاهش فشار بر اثر چرای بی‌رویه دام در مراتع، حفظ و توسعه پرورش گوسفند اجرا می‌شود.

غریب افزایش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در راستای قانون افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی و حذف دام‌های کم بازده سبک در مراتع از دیگر مزیت‌های این طرح عنوان و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با داشتن حدود ۲ میلیون و۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین عشایری، سنتی روستای و صنعتی یکی از قطب‌های دامپروری در کشور است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول